برای دریافت کد بورسی نیازی به مراجعه حضوری نیست

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان تاکید کرد: سهامداران عدالت برای ثبت نام و دریافت کدبورسی نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان، کافی‌نت‌ها و دفاتر ICT روستایی را ندارند.

“حمید شیخ‌اسدی” صبح امروز ۲۹ آذرماه در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ آغاز شد، گفت: اردیبهشت‌ماه امسال با توجه به تصمیم دولت و موافقت مقام معظم رهبری سهام عدالت آزادسازی شد لذا فراخوان‌هایی در این زمینه داده شد و مقرر گردید تا ۱۵ خردادماه مردم به یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم سهام خود را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت ۳ میلیون نفری استان کرمان اظهار کرد: یک میلیون و ۹۳۰ هزار نفر مشمولین سهام عدالت در استان کرمان هستند که به دنبال فراخوان آزادسازی سهام عدالت تقریبا ۵۳۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت در استان کرمان روش مستقیم را انتخاب کردند تا مدیریت سهامشان را در احتیار خودشان قرار دهند.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت در استان کرمان روش غیرمستقیم را انتخاب کردند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت در استان کرمان روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه بورس یک بحث تخصصی و فنی است بیشتر مردم کرمان روش غیرمستقیم را انتخاب کردند ضمن آنکه عدم توجه به فراخوان های ما در ماه های گذشته نیز می تواند از دلایل دیگر انتخاب روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت از سوی مردم باشد.

وی ادامه داد: اگر کسی روش مستقیم را انتخاب نمی‌کرد، خود به خود روش غیرمستقیم برای او مبذول می‌شد که در روش غیرمستقیم شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت استان، مدیریت سهامی که مردم مالک آن هستند را به نمایندگی از مردم بر عهده گرفته و امر خرید و فروش آن را انجام خواهد داد.

شیخ‌اسدی افزود: مشمولین سهام عدالت برای آنکه سود سهامشان به حسابشان واریز شود، حتما باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند و در سامانه‌های اعلامی احراز هویت شده و کد بورسی دریافت کنند و اگر فردی این اقدام را انجام ندهد نباید نگران از دست رفت سهام یا سود سهام خود باشد زیرا سود سهام وی تا زمانی که در سامانه سجام احراز هویت شده و کد بورسی دریافت کنند، بلوک باقی خواهد ماند.

وی عنوان کرد: اکنون انتخابات الکترونیکی تعیین اعضا و هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت استان صورت می‌گیرد و افرادی می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند که کد بورسی دریافت کرده باشند.

مردم استان از روش‌های غیرحضوری استقبال نمی‌کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با تاکید برآنکه برای ثبت نام و دریافت کدبورسی نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان، کافی‌نت‌ها، دفاتر ICT روستایی و … نیست، اظهار کرد: متاسفانه مردم استان برای اطمینان از ثبت نام خود حضورا به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند و از روش‌های غیر حضوری استقبال نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: برای دریافت کد بورسی و احراز هویت صرفا نیاز به مراجعه حضوری نیست مگر اینکه شرایط برای برخی از مردم فراهم نباشد و در مجموع مردم می‌توانند در منزل نیز فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند تا دیگر شاهد ازدحام مردم جلوی دفاتر پیشخوان در این دوران شیوع کرونا نباشیم.

شیخاسدی عهده‌دار امر نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت را وزارت ارتباطات دانست و بیان کرد:  مردم می توانند مشکلات و چالش های پیش روی خود در این حوزه را با شماره ۱۹۵ در میان گذاشته و از همین طریق نیز می توانند  با شکایات خود را مطرح نمایند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه بخشی از ازدحامات در دفاتر پیشخوان و کافی نت ها، غیرمرتبط با جامعه هدف یک میلیون ۴۰۰ هزار نفری سهام عدالت در استان است، تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم توضیحات و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، مردم توجهی نداشته و بی دلیل به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند که از مردم درخواست داریم قبل از مراجعه به دفاتر پیشخوان، خبرهای سهام عدالت را از رسانه‌های رسمی کشور و استان مطالعه کنند.

افراد زیر ۱۸ سال نیازی به ثبت نام اینترنتی ندارند

وی با تاکید بر اینکه افراد زیر ۱۸ سال نیازی به مراجعه حضور به دفاتر پیشخوان یا ثبت نام اینترنتی نداشته و این کار تنها از طریق سرپرست خانوار میسر خواهد بود اظهار کرد: برای ثبت نام در سامانه سجام داشتن کد ملی و سیم کارتی به نام فرد سهامدار الزامی است ضمن آنکه تا اطلاع ثانوی فرصت ثبت نام در سامانه سجام تمدید شده است و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60408
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.