تا صبح روز شنبه ١۷ مهرماه؛ ٣٠٠هزار کرمانى در سرشمارى مشارکت کردند

مهرداد سلیمانی شنبه ۲۴ مهر را آخرین مهلت سرشماری اینترنتی اعلام کرد و افزود با ثبت سرشماری این ۸۵ هزار خانوار، استان به میانگین کشوری نزدیک شد. مشارکت کرمانیها برابر با۹/۴۶ درصد جمعیت استان است. در حالیکه میانگین کشوری ۹/۹۸درصد تاکنون بوده است.ثبت نام در سطح کشور تا امروز ۲میلیون و ۳۷۳هزار خانوار برابر با ۸میلیون نفر اعلام شده است.

وی می گوید که شهرستانهای بردسیر، رودبارجنوب، قلعه گنج، منوجان، رابر و سیرجان همچنان پیشتاز ثبت نام اینترنتی سرشماری هستند. و شهرستانهای فهرج، بم، رفسنجان، جیرفت و زرند در رده های بعدی قرار دارند.

سلیمانی افزود که مردم در روزهای باقیمانده ثبت نام اینترنتی را انجام دهند زیرا بعد این تاریخ ماموران سرشماری برای دریافت اطلاعات به در منازل مراجعه می کنند.

او ادامه می دهد که مردم می توانند ۵ دقیقه سرشماری خانوار خود را انجام دهند در صورتیکه قطعا سرشماری حضوری وقت گیرتر خواهد بود.

به گفته سلیمانی خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir  ثبت کنند دیگر نیاز نیست درسرشماری حضوری شرکت کنند.

وی اظهار داشت که پس از پایان سرشماری اینترنتی کد آماری به فردی که اطلاعات را وارد سامانه کرده است داده می شود که خانوار باید در حفظ این کد کوشا باشد و زمانی که مامور سرشماری به در خانه آنها مراجعه کرد با دادن کد به مامور دیگر سرشماری نخواهند شد.

کارشناسان مرکز آمار معتقدند در صورتی که ۳۵ درصد از خانوارهای کشور در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند ایران درزمره کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4385
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.