دشت رفسنجان بحرانی‌ترین دشت آبی کشور است

حمید ملانوری شنبه ١٧ مهرماه در شورای حفاظت منابع آب شهرستان رفسنجان گفته با توجه به مشکلاتی که شهرستان در زمینه آب دارد، تأکید زیادی بر مدیریت سفره های آب زیرزمینی است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی به موضوعات اقتصادی ارتباط دارد می گوید در چند سال اخیر شاهد خشکسالی و کاهش محصول بودیم اما با همه این موضوعات در برداشت آب دقت کافی نمی شود و کشاورزان در برداشت آب از یکدیگر سبقت می‌گیرند و بحران آب به معنای واقعی توسط مردم لمس و جدی گرفته نشده است.

او اعلام كرد دشت رفسنجان بحرانی‌ترین دشت آبی کشور است چون عمده تولید محصول شهرستان پسته است و این محصول به آب نیاز دارد،لذا باید در حوزه مدیریت و حفاظت منابع آب تصمیمات مؤثری گرفته شود.

به گفته ملانوری مشکل هر منطقه را اهالی همان منطقه می‌توانند مدیریت کنند.افراد سایر مناطق نمی‌توانند دلسوز جای دیگر باشند.لذا نباید منتظر بخشنامه‌ها باشیم و باید با مدیریت بومی به فکر رفع مشکلات شهرستان باشیم.

 هزار و  صد حلقه چاه در رفسنجان وجود دارد که نزدیک به هزار حلقه آن در بخش کشاورزی است حدود ۵۷۰ میلیون‌ مترمکعب آب از آنها برداشت می‌شود که ۹۰ درصد مصارف آبی اين شهرستان در بخش کشاورزی و مابقی در زمینه های شرب و صنعتی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4395
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.