در نیمه نخست امسال؛


توزیع فرآورده‌های دامی منجمد در استان کرمان ۴۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان گفت: در نیمه نخست امسال میزان ۶۲۴ تن فرآورده های دامی منجمد شامل مرغ و گوشت قرمز در سطح استان کرمان توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “مسعودی” امروز ۲۱ مهرماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی، تنظیم بازار مواد پروتئینی و نهاده های دامی و حفظ ذخایر استراتژیک استان در پنج محصول گوشت مرغ، گوشت قرمز، جو، ذرت و سویا از وظایف اداره کل پشتیبانی امور دام است.

وی افزود: در سنوات گذشته به دلیل بالا بودن میزان تولید گوشت مرغ، این اداره کل اقدام به خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان نموده و مرغ خریداری شده را طبق استانداردها و دستورالعمل های کنترل کیفی ذخیره سازی و در مواقع کمبود مرغ در بازار اقدام به توزیع می نمود اما امسال به دلیل پایین بودن میزان تولید، خرید مرغ صورت نگرفته است.

مسعودی تصریح کرد: در نیمه نخست سال گذشته پشتیبانی امور دام قریب به ۷۰۰ تن مرغ مازاد تولیدکنندگان استان کرمان را خریداری کرده بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان گفت: در راستای اجرای وظایف و سیاست های شرکت پشتیبانی امور دام، این اداره کل در سال جاری میزان ۶۱ هزار و ۵۸۳ تن نهاده های دامی از جمله جو، ذرت و سویا توزیع نموده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین میزان ۶۲۴ تن فرآورده های دامی منجمد شامل مرغ و گوشت قرمز در سطح استان کرمان در سال جاری توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است؛ اما در کنار توزیع گوشت مرغ منجمد بیش از ۲۰ تن مرغ گرم در سطح استان توزیع شده که ۲۷ درصد این میزان از سایر استان ها تامین شده است.

مسعودی در پایان بیان کرد: درخصوص حفظ ذخایر استراتژیک، اداره کل پشتیبانی امور دام در نیمه اول امسال ۵۹ هزار و ۴۶۵ تن نهاده های دامی و ۱۱۳۵ تن فرآورده های دامی منجمد ذخیره سازی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ذخیره سازی نهاده ها ۵۶ درصد افزایش و ذخیره سازی فرآورده ها ۳۹ درصد کاهش داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78175
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.