استاندار کرمان عنوان کرد:


ثبات نسبی در بازار مرغ کرمان

زینی وند گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله دادستانی و جهاد کشاورزی وضعیت بازار مرغ در استان به حالت ثبات نسبی رسیده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نهمین کمیته استانی قرارگاه ساماندهی مرغ با موضوع نحوه تولید مرغ در استان به ریاست استاندار کرمان و با حضور مدیرکل اطلاعات، دادستان کرمان، معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی از میزان جوجه‌ریزی و ظرفیت استان برای تولید مرغ ارائه داد و چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی این حوزه را بیان کرد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در این جلسه بیان داشت: با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله دادستانی، جهاد کشاورزی و … وضعیت بازار مرغ در استان به حالت ثبات نسبی رسیده است.

او به تکلیف سازمان جهاد کشاورزی استان برای افزایش ظرفیت تولید استان تا حد ممکن اشاره داشت و گفت: هدف راهبردی ما ایجاد تعادل بین میزان تولید و مصرف مرغ استان است، ضمن اینکه رصد و پایش از تولید تا کشتار باید صورت گیرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: تا پایان خرداد ماه تمام مجوز‌های لازم برای افزایش ظرفیت زنجیره مرغ استان باید دریافت و شبکه سنتی تامین مرغ از استان‌های دیگر نیز برقرار باشد.

عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، گفت: سه مزرعه تولید جوجه یک روزه و تخم نطفه‌دار در استان فعال هستند و نیاز ماهانه کنونی استان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70706
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.