حمایت شورای اسلامی شهر کرمان از گشت نامحسوس ارشاد

عطیه بهره بر –
جلسه این هفته شورای شهر کرمان فقط به مسائل عمرانی شهر اختصاص نداشت. در این جلسه اعضای شورای شهر کرمان از گشت نامحسوس ارشاد حمایت کردند. رؤیا دیوان بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و ‌آی تی با توجه به بحث عفاف و حجاب گفت: همه در جریان هستیم که در ارتباط با گشت نامحسوس مصوبه ای به نیروی انتظامی ابلاغ شده است که در حیطه حجاب و عفاف مدنظر می باشد. وی افزود: مقام های قوه قضائیه از جمله آقای اژه ای در این خصوص موضع گیری محکمی کرده اند. همچنین در خطبه ی اخیر حضرت آیت الله موحدی کرمانی در هفته گذشته به این موضوع اشاره داشتند. دیوان بیگی با اشاره به تعدادی از کشف حجاب ها در تهران و کلان شهرها افزود: متاسفانه طراحی و برنامه‌ریزی این است که از بدحجابی به سمت کشف حجاب پیش برویم. من تقاضا دارم که همه اعضای شورا از این طرح حمایت کنند. رییس کمیسیون فرهنگی و ‌آی تی اظهار داشت: در جلسه آینده از شورای صیانت استانداری و نیروی انتظامی دعوت کنیم تا در رابطه با چگونگی اجرای طرح توضیحات بیشتری را ارائه دهند. علی منصوری دیگر عضو شورای شهر کرمان در این ارتباط گفت: بهتر نیست که ارشاد به دنبال پیگیری این مسئله باشد؟ دیوان بیگی خطاب به منصوری گفت: من چندین سال در معاونت امنیت اجتماعی نیروی انتظامی بوده ام و باید بگویم که در این طرح اصلا بحث برخورد فیزیکی نیست و تنها هدف این است که احساس شود نیروهایی هستند که به قول آیت الله موحدی بعضی ها فکر نکنند که کامل آزادی آمده است. یاسین پنجعلی زاده نیز در این خصوص گفت: این طرح به این صورت است تعدادی از افراد که مورد اعتماد هستند شماره ماشین هایی را که آلودگی صوتی و یا کشف حجاب کرده اند را به نیروی انتظامی اعلام می کنند و نیروی انتظامی ماشین را توقیف می کند. دیوان بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و ‌آی تی نیز تصریح کرد: برنامه ریزی معاونت اجتماعی به اینصورت نیست که برخورد فیزیکی داشته باشند وی افزود: تلاش شده است، طرحی که ابلاغ شده معقول باشد و تبعات منفی به دنبال نداشته باشد. وی در پایان گفت: با توجه به وضعی که درجامعه بوجود آمده همه موضع گیری کرده اند که این طرح را اجرایی کنند.
شایان ذکر است برخی ازمصوبات این جلسه شورای شهر کرمان به شرح زیر است: ساخت تقاطع غیرهمسطح سمیه مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد ساخت این تقاطع غیرهمسطح با اولویت زیرگذر آغاز شود و طی یک هفته آینده شهرداری کرمان وضعیت مسیرهای دسترسی جایگزین و روش تامین مالی پروژه را به شورا اعلام کند. مهنوش مؤمنی با اشاره به حجم اجرای پروژه‌ها و مشکلات ترافیکی ایجاد شده در شهر کرمان، گفت: اگر قرار باشد پروژه ی تقاطع غیرهمسطح سمیه اجرا شود، باید ساعت کاری ادارات و مدارس شناور شود تا با مشکل ترافیکی کمتری در شهر و به ویژه چهارراه سمیه روبه رو شویم.
در ادامه با توجه به مذاکره مشرفی با سیف الهی معاون عمرانی استاندار کرمان و اخذ تایید وی در ارتباط با تعدادی از بندهای لوایح عوارضی شهرداری که مورد ایراد معاونت استانداری قرارگرفته بود مقرر شد بجز لوایح مورد ایراد، مابقی لوایح توسط شهرداری اجرا گردد. بابایی شهردار کرمان نیز با توجه به اینکه ساخت پل شرف آباد در روان شدن ترافیک تاثیرگذار است خواستار موافقت اعضای شورا برای ساخت پروژه‌های شرف‌آباد و امیرکبیر شد. صدیقه زاهدی، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز در این جلسه خواستار ایجاد موزه نخبگان ورزشی برای بزرگداشت مقام آوران ورزشی در کرمان شد. وی افزود: کمیته اشتغال نیز در شورای شهر کرمان ایجاد شود. با توجه به اینکه قالیچه های عتبات عالیات در کرمان بافته می شود، فنی حرفه ای اعلام آمادگی برای همکاری کرده است و با کمک شهرداری می توان آموزشگاهی برای ایجاد اشتغال آماده کرد.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=140

نظرات بسته شده است.