خسارت سیل فروردین ماه به جنوب کرمانی ها پرداخت نشده است

سیل چندروز قبل به مزارع کشاورزان جنوب کرمان خسارت زد این در حالی است که هنوز خسارات سیل فروردین ماه به خسارت دیدگان این منطقه پرداخت نشده است.

به گزارش « کرمان نو» نام جنوب کرمان علاوه بر فقر سالهاست که با بی آبی گره خورده است به شکلی که بسیاری از این منطقه به اسم آفریقای ایران یاد می کنند، بسیاری از مردم این منطقه با رسیدن فصل تابستان باید هر روز منتظر از راه رسیدن تانکرهای آبرسان باشند تا جیره ۱۵ لیتری آب برای نوشیدن و پخت و پز را دریافت کنند. اما چند روز قبل با دیدن ابرهای باران زا لب های این مردم تشنه و خسته به لبخند باز شد چندی نگذشت که سیل دسترنج تعداد زیادی از آنها را بلعید و لبخند بر لبانشان ماسید.

آب هایی که راهی بیابان می شوند

شاید سیل نتوانست خسارت زیادی به کپرهای حصیری روستاییان این شهرستان بزند اما از آنجا که این مردم اکثرا کشاورز هستند با شکستن سد سیمانی و دو سال ساخت «دهندران» مزارع کشاورزی شان غرق شد. این سد که گویا برای مهار سیلاب ها و ذخیره آب احداث شده بود تخریب شد. درد کرونا و بی آبی و…کم بود حالا این هم به آن اضافه شده است. دردآورتر آنجاست که این آب راهی بیابان می شود و از دست می رود و تنها ارمغانش برای این مردم درمانده خسارت است. اتفاقی که در بهار امسال برای مردم منطقه جنوب استان رخ داده بود مجددا تکرار شد.

سیل بندها و سدهای شکسته ی جنوب باید هرچه زودتر ترمیم شوند

فرماندار قلعه گنج عقیده دارد: این بارش ها برای منطقه ای مانند جنوب کرمان که دارای اقلیمی خشک است بسیار پر اهمیت است و باید از آب آنها استفاده کرد.

شهسواری با اشاره به اینکه در این منطقه اغلب شاهد بارش های سیل آسای ناگهای هستیم می گوید: باید هرچه زودتر سیل بندها و سدهای شکسته ترمیم شوند و مردم جنوب استان نباید در پایین دست سدها و حاشیه رودها حضور داشته باشند.

محصول تنباکوی مردم «رمشک» زیر آب رفته و شهسواری وعده می دهد که پیگیر خسارات وارده خواهد بود.

خسارت سیل فروردین ماه هنوز پرداخت نشده است

سعید برخوری رییس سازمان کشاورزی جنوب کرمان هم می گوید: در فروردین ماه سال جاری هم شاهد سیل بدی در منطقه جنوب استان بودیم و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به این منطقه وارد شد اما متاسفانه تا این لحظه هیچ بودجه ای برای پرداخت خسارت خسارت دیدگان به ما تحویل نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53786
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.