در نشست پرسش و پاسخ نامزدهای شورای شهر جیرفت با دانشجویان چه گذشت؟

شامگاه ۲۳ خردادماه نشست پرسش و پاسخ تعدادی از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر جیرفت به میزبانی معاونت فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد جیرفت برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، با هدف تقویت روحیه مطالبه گری و از طرفی ملزم بودن مسوولان به پاسخگویی و شفاف سازی عملکرد، طرح ها و برنامه های خود باید نسبت به برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، مناظره ها و تریبون های آزاد با رویکرد مشارکت دانشجویان و جوانان چنان عمل شود که همگان در هر سطحی بدون هراس، رغبت به حضور پیدا کنند اما اینکه افرادی در جایگاه کاندیدای شورای اسلامی که قرار است روزگاری در پارلمان شهری به عنوان نماینده مردم تصمیم گیری کنند از پاسخگویی به یک جمع دانشجویی حداکثر ۲۰ نفره طفره می روند، قابل انتظار نیست اما اینکه در یک تالار گفتگو اعم از مجازی یا حضوری تبادل نظر صورت بگیرد احترام به افکار عمومی است.

در همین راستا معاونت فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت شامگاه ۲۳ خردادماه در آستانه سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی میزبان سه نفر از کاندیداهای این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر جیرفت بودند.

محمود معناصری عضو فعلی شورای اسلامی شهر جیرفت، عمار انجم روز و سیدامین حسینی در جمع دانشجویان ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده برنامه های خود را نیز تشریح کردند.

“عمار انجم روز” داوطلب ششمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر جیرفت در این نشست به دسترسی آسان و بدون واسطه مردم به امکانات و خدمات رفاهی شهرداری اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه هایم در صورت راهیابی به شورا، تدوین برنامه های شهری به صورت کوتاه مدت، میان مدات و بلندمدت است.

وی بر لزوم شفاف سازی وضعیت کارکنان شهرداری تاکید کرد و افزود: دسترسی به اطلاعات و منابع شهرداری ها به عنوان یک مطالبه جزو قوانین است و همه می توانند این امر را مطالبه کنند لذا هیچ چیزی از مردم پنهان نخواهد بود.

کارتن خواب در جیرفت نداریم

انجم روز با رد وجود کارتن خواب ها در شهر جیرفت گفت: اگر چه انتخابات شوراها بعضا حول قومیت ها است اما در امر دستگیری از همنوعان بسیار خوب است و به این شکلی که گفته می شود کارتن خواب نداریم.

وی ضمانت اجرایی وعده های انتخاباتی را دسته بندی طرح ها و پروژه‌های شهری عنوان کرد و افزود: همانند جاده سلامت طرح های محله محور می توانیم احداث کنیم که یک برنامه کوتاه مدت است اما فضاهای تفریحی خاص را برای همه گردشگران تعریف می کنیم که جزو برنامه های بلندمدت هستند.

انجم روز برخورد با رانت و فسادهای مالی احتمالی را پیچیده و عمیق عنوان کرد و گفت: فساد در حال حاضر جنبه افشاگری دارد که متاسفانه باعث از بین رفتن اعتماد عمومی می شود. در حالی شفافیت به برگشت اعتماد مردم کمک دهنده خواهد بود و اگر بگوییم می شود جلوی فساد را بگیریم حرف گزافی است اما با راه اندازی دولت الکترونیک رانت ها به حداقل رسیده و در شهرداری ها و یا هر سازمان و اداره‌ای باید نیروهای توانمند و پاکدست را در گلو گاه های فساد به کار گرفت.

وی میزان و نحوه تامین هزینه های تبلیغاتی خود را متعارف و شخصی اعلام کرد و گفت: بنده براساس توان مالی خودم وارد انتخابات و تبلیغات شدم و تجربه ثابت کرده مردم گول رنگ و لعاب تبلیغاتی را نمی خورند.

این کاندیدای انتخابات شورای شهر جیرفت نقد به ساخت و سازهای غیرقانونی و غیراصولی در مصلی جیرفت را تحت عنوان بازارچه که با حاشیه های زیادی به همراه هستند اینگونه پاسخ داد و گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای سقف سبک به خاطر هدررفت انرژی است و مصلی به عنوان یک فضای باز به عنوان پدافند غیرعامل مفید است.

وی نقد به دعوتش از افراد برای گفت گو در کافه ها را رد کرد که واکنش دانشجویان سوال کننده را به همراه داشت.

انجم روز ترمیم ناوگان حمل و نقل شهری را مستلزم ظرفیت شورا دانست و گفت: برای بهبود وضعیت ترافیکی باید مطب های پزشکان و داروخانه ها که در یک خیابان متمرکز هستند به محل دیگری منتقل شوند.

وی پایین آمدن سن زنان سرپرست خانوار را یک هشدار عنوان کرد و در پایان از همگان برای جلب مشارکت حداکثری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری دعوت کرد.

ضابطه مند باید عمل کنیم

“سیدامین حسینی” یکی دیگر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر جیرفت جلوگیری از استخدام های فامیلی و خانوادگی را مستلزم کار ضابطه مند عنوان کرد و گفت: قاعدتا کار باید از رابطه مندی به ضابطه مندی وارد شود و قدرت این را داشته باشیم که با شفاف سازی استخدام ها، شائبه ها را برطرف کنیم و همانند شهرداری تهران همه وضعیت کارکنان باید قابل دسترسی باشد.

وی انتقادات به وضعیت کهوروییه را وارد دانست و ساماندهی حضور کودکان کار، کارتن خواب ها و افراد بی سرپرست را در معابر عمومی منوط به راه اندازی گرمخانه برای فصل زمستان و مکانی برای تابستان دانست و گفت: باید برای روزهای سخت این افراد سرپناهی احداث شود.

حسینی ایجاد پارک های محله ای را در کاهش معضلات اجتماعی موثر عنوان کرد و افزود: باید همه شهروندان به صورت مساوی به امکانات و رفاهیات شهری دسترسی داشته باشند.

وی راه اندازی سامانه ثبت درآمد ها، مصوبات و برنامه های شهرداری را در جلوگیری از رانت و فساد موثر دانست و اظهار کرد: شفافیت نوعی برخورد با رانت است.

وی هزینه های تبلیغاتی خود را مشخص اعلام کرد و گفت: نحوه تبلیغاتم در سطح شهر بیانگر میزان هزینه کرد بنده است.

این داوطلب ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر جیرفت از دخیل بودن مسائل سیاسی در امورات شهری و … انتقاد کرد و گفت: من وامدار کسی نیستم و قول می‌دهم در هر مسئله قانونی که تصویب شده باشد پیگیر و پاسخگو باشم و حداقل مخالفان اجرای قانون را به مردم معرفی خواهم کرد.

وی حمایت از جوانان را برای ورود به عرصه های خدمت خواستار شد و گفت: جوانان توان و انگیزه کار شبانه روزی را دارند و برای ارائه خدمات به جوانان باید برنامه های تدوین شده را در کارگروه های تخصصی دنبال کنیم.

حسینی از برخورد با دستفروشان به عنوان پاک کردن صورت مسئله تعبیر کرد و بر ساماندهی آنها به عنوان نان آوران خانوارها تاکید نمود.

وی موفقیت جبهه انقلابی را در انتخابات ریاست جمهوری و جلب مشارکت حداکثری را بدون مرزبندی های سیاسی خواستار شد و گفت: موفقیت جبهه انقلابی برایم مهم است.

اختلاف نظر طبیعی است

“محمود معناصری” عضو فعلی شورای اسلامی شهر جیرفت بازگشایی برخی از معابر را در کاهش ترافیک مفید دانست.

وی واگذاری مسوولیت به جوانان را موفقیت شورا ها و دیگر نهادها دانست که در کنار آنها باید از افراد با تجربه نیز استفاده کرد.

این داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر جیرفت در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان نسبت به احداث پارک همجوار با دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با انتقادات موافق هستم زیرا اگر در شورا تصمیمی گرفته می شود به این معنا نیست که همه اعضا موافق بودند و علاوه بر مسائل ظاهری این پارک از نظر فنی دچار مشکل است و تذکرات لازم داده شده است.

این عضو شورای شهر جیرفت از درگیری‌ها و حاشیه ها در شورای فعلی به عنوان جذابیت و اختلاف نظر تعبیر کرد و گفت: بحث و اختلاف نظر امری طبیعی است.

وی انتقاد مجدد خود را نسبت‌ به ساخت و سازهای غیراصولی در محل مصلی شهر جیرفت اعلام کرد و از عدم اجرای مصوبه شورا در این رابطه ابراز تاسف کرد.

معناصری تبلیغات انتخاباتی را امری طبیعی عنوان کرد و انتقاد به نصب بنرها و عکس های انتخاباتی با ابعاد زیاد را نیز جزو شیوه های تبلیغاتی دانست.

انتقاد از عدم رغبت کاندیداها به پاسخگویی

دکتر”محسن اسماعیلی نیا” معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت نیز در این نشست از همه کاندیداهای شورای اسلامی شهر جیرفت برای بیان برنامه های خود دعوت کرد و گفت: با همکاری معاونت فرهنگی و بسیج دانشجویی زمینه حضور همه کاندیداهای انتخابات شورا ها در این واحد دانشگاهی فراهم است و اینکه چرا بعضی از این افراد علی رغم دعوت از پاسخگویی به دانشجویان خودداری کرده اند جای سوال است.

وی با طرح این سوال که آیا فضای دانشجویی و سوالات مطرح شده سخت هستند و یا کاندیداها برنامه ای ندارند؟ گفت: به هر حال اگر دوستان با برنامه وارد کارزار انتخابات شده اند چرا حاضر به شرکت در جلسه پرسش و پاسخ نشدند و چرا برنامه هایی اعلام می کنند فقط در فضای مجازی قابل بیان هستند.؟

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت هدف از برگزاری نشست های دو طرفه دانشجویی را جلب مشارکت عمومی، تقویت روحیه مطالبه گری، پاسخگو بودن مسوولان و … عنوان کرد و گفت: دانشجویان و همه آحاد جامعه برای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی پای صندوق های رای خواهند آمد و بار دیگر با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق می کنند.

اسماعیلی نیا همکاری دانشگاه با شوراها و شهرداری را برای کاهش آسیب های اجتماعی و استفاده بهینه از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد تاکید قرار داد و گفت: برای کمک به شهرداری و همچنین تامین نیازهای ورزشی و رفاهی برای جوانان آماده همکاری و حمایت هستیم.

وی همچنین جابه جایی مطب های پزشکان را از خیابان لُرها برای کاهش بار ترافیکی الزامی دانست و نسبت تامین فضای فیزیکی برای این امر نیز قول مساعد و داد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت استفاده از فضاهای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی را برای بچه های مستعدی که به امکانات دسترسی ندارند رایگان اعلام کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72410
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.