رييس بانك مركزى در كرمان: هزينه [كاسبان تحريم] از معاملات خارجى كشور ١٥ درصد بود

ولی الله سیف در این جلسه بر آرامش در اقتصاد تاکید کرد و گفت که در فضای آرامش اقتصادی امکان برنامه ریزی طولانی مدت بوجود می آید در سالهای ۹۰ تا ۹۲نرخ ارز روزانه تغيیر می کرد.
وی ادامه داد که در استان کرمان با رویکرد استاندار در بحث اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه و افزایش تولید تمرکز بر بخش خصوصی است و به بودجه های کلان دولتی تکیه نشده است.
رئیس بانک مرکزی با اشاره به صحبتهای رزم حسينى استاندار كرمان در رابطه با  وفاق موجود در استان کرمان گفت باید قدردان این وفاق باشیم و رفاه و آینده مردم را در شرایط متعادل ایجاد کنیم .
او بر ابلاغ فرمان اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری  تاکید دارد و می گوید مقام معظم رهبری در بهترین زمان اصول اقتصاد مقاومتی را بیان کردند و این فرمان سبب عزم همگانی در دولت تدبیر و امید شد.
ولی الله سیف با اشاره به پیامدهای مثبت برجام می گوید که مردم نباید تحولات اقتصادی و عظمت برجام در صحنه بین المللی را فراموش کنند زیرا برجام فضایی را برای کشور ایجاد کرده که سبب ورود تدریجی ایران به صحنه بین المللی  شد.
وی افزود که از جمله پس از برجام  صادرات نفت کشور دو برابر شده است و در معادلات تجاری امروز بصورت مستقیم با شرکتهای خارجی در ارتباط هستیم در حالیکه قبل برجام هزينه کاسبان تحریم از تجارت بین المللی و خارجی کشور ۱۵ درصد بود.
رئیس بانک مرکزی می گوید که ظرفیت تولید در اقتصاد ارتباط مستقیم با پیش بینی چند سال آینده  دارد و این پیش بینی هر آنچه که بلندمدت تر باشد سرمایه گذاری های بزرگ ایجاد خواهد کرد.وی معتقد است  اکنون به تورم تک رقمی رسیدیم اگر تورم کنترل نمیشد وضع مردم خیلی بد می شد.
به گفته سیف ۴۵ درصد دارایی نظام بانکی کشور غیر قابل استفاده است که یک سوم از این ۴۵ درصد شامل مطالبات بانک ها از دولت است این مبلغ شامل ۱۳ تا ۱۴ درصد طلب مردم است که ابتدای این دولت ۱۵ درصد بوده است.
وی با اشاره به اینکه هر بانکی شعب مشخص دارد گفت که افزایش یا کاهش در تعداد شعب باعث بروز مشکلاتی برای بانکها می شود .وی ادامه داد که با اصلاح نظام بانکی  بانکها به جایگاه واقعی خود برگشته و توانمندترخواهند شد.
رئيس بانك مركزى با اشاره به اینکه مشکلات ترازنامه ای و سود یا زیان دهی مشکلات نظام بانکی کشور هستند،ادامه داد که ۴۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی طی سال گذشته پرداخت شده که ۵۰ درصد آن تسهیلات تمدید شده بوده است.
طبق پیش بینی ‘سیف’ در سال جاری ۴۶۰هزار میلیارد تومان تسهیلات نظام بانکی در کشور پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3298
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.