عدم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کرمان تراز برق استان را منفی می‌کند

سیدمهدی طبیب‌زاده صبح امروز در چهلمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور فدایی استاندار کرمان و پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد اظهار داشت: مجموع ارزش واقعی مصرفی حامل‌های انرژی حدود 40 هزار میلیارد تومان در استان کرمان است که فقط 10 درصد آن وصول می‌شود.

وی با بیان اینکه کار خوبی که کمیته امداد در استان کرمان برای مددجویان تحت پوشش خود انجام داده گسترش و راه‌اندازی پنل‌های خانگی انرژی خورشیدی در بین مددجویان بوده است گفت: امروز نیاز است هر سازمان و نهادی به سمت احداث نیروگاه‌های خورشیدی برود و از این ظرفیت استان به بهترین نحو استفاده کند.

به گزارش تسنیم، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه امروز می‌خواهند پیک‌زدایی برق را به سمت صنعت ببرند در حالیکه پیک‌زدایی نیست و در واقع خاموشی صنعت است افزود: باید نهضت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در استان کرمان جای قدردانی دارد و باید کمک کنیم تا الگویی برای سایر کشور شود تصریح کرد: اگر مشکلات بر سر راه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان را بر نداریم در آینده نزدیک تراز برق استان منفی می‌شود.

در این جلسه محمدجواد فدایی استاندار کرمان با بیان اینکه مصوبات جلسات قبل باید در جلسه بعد پیگیری شود و این مسئله باید اولویت تمام جلسات باشد اظهار داشت: ظرف ده روز آینده برنامه پیشنهادی برای افزایش تولید برق در استان و کاهش مصرف توسط برق منطقه‌ای اعلام شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ظرف یک‌ماه آینده برنامه پیشنهادی برای صادرات برق از استان را تهیه و ارائه کند گفت: در بحث ماده 12 قانون رفع موانع تولید دکتر پورابراهیمی جلسه‌ای را در تهران با مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23820
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.