فعلا «در انتظار تدبیر» نباشید!

پخش مستند در انتظار تدبیر با موضوع بررسی مشکلات کشاورزان جنوب کرمان لغو شد.

به گزارش «کرمان نو» محسن مقصودی تهیه کننده و مجری تلویزیونی برنامه«تا ثریا» شب گذشته در اکانت اینستاگرامی خود از لغو مستند در انتظار تدبیر با موضوع بررسی مشکلات کشاورزان جنوب کرمان خبر داد.

مقصودی با تیتر «در انتظار تدبیر نباشید» نوشت: مستند «در انتظار تدبیر» را با تلاش بچه های ثریا و‌ همکاری گروه های جهادی منطقه«جنوب کرمان» ساختیم تا بگوییم در سال جهش تولید به کشاورزی که در گرمای شدید جنوب کرمان پیاز ‌و‌ گوجه تولید کرده و محصولش با بی تدبیری عده ای روی دستش مانده مظلوم است، اتفاقا حل این معضل ساده که هر سال هم تکرار می شود، راهکار دارد و‌ فقط و فقط تدبیر و همت و عزم می‌خواهد!

او در ادامه نوشته: این چند خط را با چشمانی اشکبار می نویسم و برخی واژه ها و جملات را در خود فرو می ریزم تا نگاشته نشوند.

با تصمیم ناگهانی عدم پخش مستند ثریا، با تمام وجود شرمنده بغض کشاورزان مظلوم جنوب کرمان و بچه های جهادی جان بر کف این منطقه محروم شدیم.

مقصودی ادامه داد: گزیده هشت دقیقه ای این مستند، با همکاری شبکه سه دوبار پخش شد و نسخه کامل ۵۸ دقیقه ای مستند «در انتظار تدبیر» هم در شبکه سه بازبینی و تایید شد تا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح پخش شود، اما ناگهان بامداد چهارشنبه اطلاع دادند از پخش این مستند ممانعت بعمل آمده و‌ مستند پخش نمی شود!

وی در این متن تصریح کرد: اینکه چه جریان و یا فردی در داخل و یا خارج از سازمان مانع از پخش این مستند شده است بر حقیر پوشیده است اما همین قدر می دانم رسانه ای که در آن حق ضعیفان و مظلومان از دلالان و سرمایه سالاران و مسوولان بی تدبیر بدون لکنت زبان گرفته نشود با رسانه تراز انقلاب اسلامی خیلی فاصله دارد!

عده ای می خواهند مظلومان را از مطالبه منطقی حقشان ناامید کنند

مقصودی اضافه کرد: شاید آن جریان و یا فرد پرقدرتی که مانع از پخش این مستند شده است ناخواسته می خواهد بگوید، در «انتظار تدبیر» نباشید!

شاید هم واقعا این توقع زیاد و بی جایی است که از برخی ها انتظار تدبیر و اقدام داشت.

ما البته در مطالبه حق و‌ عدالت و دفاع از تولیدکنندگان مظلوم در سال جهش تولید، ناامید نمی شویم و هرگز میدان را خالی نخواهیم کرد اما آنها که بدون هیچ توضیحی مانع از پخش یک مستند کاملا کارشناسی شدند مراقب باشند خدای نکرده، آه مظلوم گریبان گیرشان نشود. آه مظلوم …

عده ای می خواهند مظلومان و مستضعفان و تولیدکنندگان را از مطالبه منطقی حقشان ناامید کنند، اما انشالله خودشان ناامید خواهند شد!

اگر این مسأله بی تدبیری در حوزه محصولات کشاورزی در ماه ها و سال های بعد در مناطق مختلف کشور تکرار شود، از این پس علاوه بر مسوولان یک مقصر دیگر هم دارد و آن همان کسانی هستند که مانع از واکاوی مسأله و مطالبه راهکارها شده اند و همین که این مسأله ساده سالهاست تکرار می شود نیز نباید از سهم کم کاری برخی رسانه های محافظه کار در وقوع آن چشم پوشید!

با این حال امیدواریم هم پخش این مستند به زودی میسر شود و هم مشکلات کشاورزان عزیز به صورت ساختاری برطرف شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51317
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.