استاندار کرمان:


محصولات استارت‌آپی باید به بنگاه‌های اقتصادی معرفی شوند

استاندار کرمان گفت: کالاها و محصولات با کیفیتی در استان تولید می‌شود، اما شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اطلاعی از آنها ندارند، محصولات استارت‌آپی باید به بنگاه‌های اقتصادی معرفی شوند.

به گزارش کرمان‌نو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار عصر دوشنبه 15 آبان ماه در نشست با جمعی از فعالان حوزه استارت‌آپ در استان عنوان کرد: در حمایت از تولیدات دانش‌بنیان‌، قطعات کوچک و تجهیزات، مصوبه شورای تامین استان را گرفته‌ایم که بنگاه‌های بزرگ صنعتی و معدنی، باید کالاها و خدمات مورد نیاز خود را از داخل استان تامین کنند.
او عنوان کرد: بخش بزرگی از سیستم اداری کشور به دلیل پیشرفت سریع حوزه دیجیتال عقب مانده و این اتفاق یک واقعیت است.
استاندار کرمان گفت: همکاری شرکت‌های فناورانه و استارت‌آپ با بنگاه‌های اقتصادی در قالب تعریف پروژه برای آنها براساس نیازهایی که دارند می‌تواند ادامه یابد تا ظرفیت استارت‌آپ را هم بالا ببرد.
فداکار ابراز داشت: ظرفیت‌های خوبی در استارت‌آپ‌ به ویژه حوزه نرم‌افزارها وجود دارد که مسائل محیط زیستی، آب و برق ندارند و نیروی انسانی نخبه را به کار گرفته است.
او به ظرفیت‌های قانون جهش دانش‌بنیان اشاره داشت و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده است که کمکی به شرکت‌های نرم‌افزای خواهد بود.
استاندار کرمان اظهار داشت: شرکت‌های تولید کننده قطعات را به بنگاه‌های اقتصادی استان مرتبط کرده‌ایم و همین اقدام را می‌توان در نشستی با حضور شرکت‌های استارت‌آپی داشت تا به معرفی محصول خود بپردازند.
فداکار تصریح کرد: کالاها و محصولات متعدد و متنوعی با کیفیت بالا در استان تولید می‌شود، اما شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اطلاعی از آنها ندارند در صورتی که مورد نیاز هستند.
*سند اقتصاد دیجیتال استان در دست تدوین است
حسین ساجدی‌فر مدیرکل ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات استان کرمان از در حال تدوین بودن سند اقتصاد دیجیتال استان خبر داد و افزود: هدف نهایی این سند برای ۵ سال اول، رسیدن به سهم ۱۰ درصدی استان کرمان از اقتصاد دیجیتال کشور است.
بنا بر این گزارش، شرکت‌های استارت‌آپی ضمن معرفی طرح‌ها و خدمات خود در حوزه‌های بهداشت و سلامت، هوش مصنوعی، نرم‌افزار، خدمات و غیره، دغدغه‎‌ها و مسائل پیش روی فعالیت در حوزه‌های کاری و عملیاتی خود از جمله تامین مالی، حمایت صنایع و مالیات را مطرح کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110696
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.