معاون اقتصادی استاندار کرمان:


مس به‌تنهایی می‌تواند جای نفت را برای کشور بگیرد

معاون اقتصادی استاندار کرمان تأکید کرد که معدن جای نفت را بگیرد. او دراین‌رابطه گفت: مس به‌تنهایی می‌تواند جای نفت را برای کشور بگیرد، متأسفانه اما معدن ما بی‌حساب‌وکتاب است، حتی افغانستان وزارتخانه معدن دارد؛ اما با این حجم از معادن یک ساختار مشخص نداریم.

به گزارش کرمان‌نو، حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان در جلسه با مجمع نمایندگان با مدیران واحدهای صنعتی با بیان اینکه در حوزه مس ما تا ۲۰۰ سال دیگر ذخیره داریم، از رویه فعلی شرکت‌های بزرگ استان انتقاد کرد و گفت: ۳۰۰ هزار تن کاتد کشور در کرمان تولید می‌شود و کل مصرف کشور ۵۰ هزار تن است و الباقی به‌صورت خام از کشور خارج می‌شود .

او با تأکید بر جای خالی اهمیت موضوعات فرآوری در استان اضافه کرد: دوستان برنامه دادند که یک میلیون کاتد مس ایجاد کنند، اما برنامه‌ای برای فرآوری و صنایع پایین‌دستی ندیدند.

معاون اقتصادی استاندار ذخایر قطعی استان را ۹ میلیارد تن اعلام کرد که با اکتشافات تازه به ۲۰ میلیارد تن هم خواهد رسید. حسن‌زاده با اشاره به این حجم از ذخایر در استان و نبود فرآوری در استان ادامه داد: کل شهرک‌های یک استان صنعتی و معدن ۵۰ شهرک است، کل میزان اشتغال ۴۰ هزار نفر است که نصف اشتغال ۸۰ هزارنفری معادن ماست.

تأکید اصلی حسن‌زاده در این نشست ایجاد شهرک‌های تخصصی در استان و توجه ویژه به بحث تجدیدپذیرها برای جبران کسری برق بود. او در این نشست اذعان کرد که بایستی شهرک‌های تخصصی مس، چرم، و سایر ظرفیت‌های خاص استان ایجاد شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122546
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.