معاون وزیر راه: مستأجران تا پایان خرداد واحد مسکونی را تخلیه نکنند

معاون وزیر راه با بیان این‌که مطابق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مستاجران می‌توانند تا پایان خرداد واحد مسکونی را تخلیه نکنند، گفت:‌قوه قضاییه نیز حکم تخلیه را صادر نخواهد کرد.

محمود محمودزاده در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه بیماری کرونا برای حمایت از مستأجران اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد تمدید 6 ماهه قراردادهای اجاره مسکن را به این ستاد نداده بود؛ پیشنهاد ما بحث تمدید بود.

او اضافه کرد:‌ در واقع در کمیته‌های کارشناسی این عدد (6 ماه) را قید کرده بودند و پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی اصل تمدید اجاره‌نامه بود.

محمودزاده گفت: این پیشنهاد نیز به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم امکان جابجایی مستأجران به ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا ارائه شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، مستاجران می‌توانند تا پایان خردادماه در واحد مسکونی اجاره‌ای بمانند و موجران نمی‌توانند از آنها بخواهند واحد را تخلیه کند.

او اضافه کرد: در این زمینه نیز قوه قضاییه نیز حکم تخلیه را به موجران نمی‌دهد.

وی تاکید کرد:‌ مطابق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا،‌قراردادهای اجاره مسکن دو ماه با همان شرایط قبلی و بدون افزایش نرخ اجاره بها تمدید شده‌‌ است.

به گزارش تسنیم محمود محمودزاده با اشاره به جدیدترین وضعیت پالایش ثبت‌نام کنندگان طرح ملی مسکن،‌اظهار کرد:‌ قرار بر این است که تا آخر اردیبهشت ماه ۵۰۰ هزار نفری که از طریق سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند،‌ پالایش شوند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در استان‌ها بحث‌های مربوط به فرم «ج» ثبت‌نام کنندگان در حال انجام است. این کار با سرعت در حال انجام بوده و امیدواریم در همان تاریخ اعلام شده 500 هزار نفر پالایش شوند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49204
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.