مدیرکل ثبت‌اسناد کرمان در دیدار با مدیر مجتمع مس سرچشمه:


معادن در راستای مسئولیت اجتماعی پای‌کار حدنگاری جنوب استان بیایند

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با مدیر مجتمع مس سرچشمه با اشاره به محرومیت مناطق جنوبی و نقش ویژه صدور اسناد مالکیت در رونق اقتصادی و محرومیت‌زدایی، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌ها در امر حدنگاری این مناطق تأکید کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان، ظهر امروز سیدمهدی هاشمی با حسین محققی مدیر مجتمع مس سرچشمه دیدار و در خصوص استفاده از ظرفیت مس سرچشمه جهت حدنگاری مناطق جنوبی استان گفتگو کرد.

هاشمی با اشاره به پیشرفت مطلوب حدنگاری شهرستان‌های شمالی استان گفت: باتوجه‌به عقب‌ماندگی سنواتی در زمینه صدور اسناد مالکیت مناطق جنوبی استان، در سفر معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور مقرر شد اقدام جهادی در زمینه حدنگاری ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان صورت گیرد.

او افزود: به‌منظور کاهش هزینه‌ها و سرعت‌بخشیدن به حدنگاری، بر آن شدیم تمام توان ثبت‌اسناد استان را پای‌کار آورده و از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده نماییم.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه هویت‌بخشی به تمام پهنه‌های سرزمینی مطالبه جدی مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: حدنگاری در کنار مزایای پرشمار، با ایجاد امکان دریافت تسهیلات نقش شایان توجهی در رونق کشاورزی مناطق جنوبی استان ایفا می‌کند.

او ادامه داد: رشد تولیدات زراعی و توسعه صنایع تبدیلی، بستر اشتغال پایدار را فراهم می‌آورد و با سامان‌یافتن معیشت، اشکال گوناگون قاچاق از بین می‌رود.

هاشمی در خاتمه یادآور شد: باتوجه‌به اینکه بیش از ۴۰ درصد از پرونده‌های قضایی ریشه در اختلافات ملکی دارد و ۷۰ درصد از این دعاوی نیز ناشی از معاملات املاک قولنامه‌ای است، حدنگاری و صدور اسناد رسمی مالکیت به بهداشت قضایی می‌انجامد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111167
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.