از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت


کارخانه سیمان کرمان؛ واحد برتر در زمینه تحقیق، فناوری

به گزارش روابط عمومی سیمان کرمان، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، لوح تقدیر و تندیس واحد برتر در زمینه تحقیق، فناوری و رشد اقتصادی به صنایع سیمان کرمان اهداء شد.

بنابراین گزارش گروه صنايع سيمان کرمان به‌عنوان نماینده صنعت سیمان کشور در حوزه فنآوری و رشد اقتصادی از سوی وزیر صنعت، معدن وتجارت مورد تقدیر قرار گرفت.
بنا بر آنچه ملاک اهدای این لوح اعلام شده، ارزیابی روزهای پایانی سال بیانگر عملکردها و دستاوردهای شرکت‌ها و صنایع طی یک‌سال گذشته است .
سیمان کرمان از جمله بنگاه‌های اقتصادی است که نه تنها در مواجهه با فراز و نشیب‌های پیش روی تولید و بازار مصرف سربلند بیرون آمده بلکه در زمینه تحقیق، پژوهش و فناوری، مسئولیت تولید اقتصادی خود را به بهترین نحو ممکن ایفا نموده است، گواه این ادعا کسب تندیس برگزیده و لوح تقدیری است که توسط وزیر محترم صنعت، معدن وتجارت در همایش بنگاه، فنآوری و رشد اقتصادی به گروه صنایع سیمان کرمان اهداء شد.
این همایش روز ۲۰ اسفند سال جاری در سالن کنفرانس محل دائمی نمایشگاه‌های تهران با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مدیران صنایع، دانشگاه‌ها، مراکز علمی تحقیقاتی دانش‌بنیان و دانش‌پژوهان و محققان عرصه‌های گوناگون برگزار شد و علاوه بر امضای کنسرسیوم‌های فناوری و نوآوری توسط مدیران مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان، معرفی و تجلیل از برگزیدگان حوزه تحقیق، پژوهش، فن‌آوری و توسعه اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله اهداف این همایش بوده است.
شایان ذکر است ارزیابی‌های صورت گرفته برای انتخاب صنایع ممتاز، ابتدا در معاونت‌های آموزش پژوهش و فناوری سازمان صمت استان‌ها و در مرحله بعد در وزارت صمت صورت گرفته است.
فریدون رحمانی مدیرعامل گروه صنايع سیمان‌کرمان درخصوص کسب این افتخار عنوان داشت: خدا را شاکریم که تلاش محققان و کارشناسان سیمان کرمان در سایه حمایت‌های سهامداران محترم به‌ویژه شرکت سرمایه‌‌گذاری و توسعه صنایع سیمان به ثمر نشسته وامروز می‌توان عنوان کرد مرکز تحقیق و توسعه سیمان و بتن گروه صنایع سیمان کرمان به‌عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز تحقیقات سیمان و بتن کشور خدمات ارزنده‌ای به حوزه تحقيق، پژوهش وفنآوری ارائه می‌‌کند.
مدیرعامل سیمان کرمان افزود: جهش اقتصادی با فناوری محقق می‌شود و اگر به‌دنبال رشد تولیدی و اقتصادی هستیم، بایستی فاصله صنعت و تحقیق و پژوهش را از بین برد. تحقیقات دانش‌بنیان انجام شده در مجموعه سیمان کرمان بر پایه توسعه منابع انسانی متخصص و آموزش دیده، همچنین ایجاد تدوین و انتقال دانش و تجربه به متخصصان نخبه، توانسته است نتایج شگفت‌انگیزی در دستیابی به دانش تولید سیمان و بتن‌های خاص را به‌همراه داشته باشد.
اهداء این عنوان و تندیس افتخار از سوی وزیر محترم صنعت، معدن وتجارت نشان داد این شرکت می‌تواند به‌عنوان الگوی مناسبی از تولید دانش بنیان باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102328
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.