پرداخت سود 90 هزار تومانی سهام عدالت در سه مرحله

آنطور که جعفر سبحانی، مشاور سازمان خصوصی سازی گفته، مرحله اول سود سهام عدالت به حساب مشمولان تا پایان شهریورماه واریز می شود. به گفته او این سود طی دو تا سه مرحله پرداخت می شود و رقم آن برای کل مراحل واریزی، حدود 90 هزار تومان خواهد بود.

در حالی مشاور سازمان خصوصی سازی رقم سود و زمان پرداخت را اعلام کرده که چند روز پیش، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد که قرار است لایحه سهام عدالت از طرف دولت به مجلس فرستاده شود تا اعضای کمیسیون اقتصادی آن را بررسی کنند. او گفته بود دلیل این امر نگرانی هایی است که مجلس از توزیع سهام عدالت دارد، چرا که بیش از 40 میلیون نفر دارای سهام عدالت هستند. به گفته نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، موضوع واگذاری سهام، تصمیم دولت در ارتباط با توزیع سود سهام عدالت، بررسی مالکیت آن و همچنین بحث هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت از جمله محور‌هایی هستند که از سوی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری می‌شود. دیروز اما سازمان خصوصی سازی بدون اشاره به بررسی سهام عدالت در مجلس، از پرداخت سود تا دو ماه دیگر خبر داد.

ثبت 28 میلیون شماره شبا

به گفته سبحانی، تاکنون ۲۸ میلیون نفر از مشمولان، طی دو ماهی که از مراحل دوم فاز ساماندهی سهام عدالت گذاشته است، شماره شبای خود را به سامانه وارد کرده‌اند که خوشبختانه از این تعداد، ۹۷ درصد شماره‌های شبای اعلامی، بدون اشکال و ایراد بوده و تائید شده است و حدود ۲.۵ درصد از شماره های شبای اعلامی تایید نشده است. وی اضافه کرد که شماره های شبایی که تایید نشده و متعلق به مشمولان نباشد، مشمول پرداخت سود نیست. به این معنا که ممکن است سرپرست خانوار، شماره شبای خود را برای سایر اعضای خانواده وارد کرده باشد، در حالیکه این شماره پذیرفته شده نیست و سازمان خصوصی سازی، سود سهام عدالت را فقط به مشمول ارایه می دهد و این طور نیست که این سود به حساب سرپرست خانوار واریز شود. به گفته مشاور سازمان خصوصی سازی، یکی دیگر از دلایل عدم تایید شماره شبای اعلامی می تواند مسدود بودن حساب یا مشکلات این چنینی باشد که در غیر این صورت، اگر هیچ یک از موارد فوق در مورد شماره‌های اعلامی صادق نباشد، شماره شبا مورد تایید واقع شده و سود سهام به حساب واریز می‌شود. البته همه شماره های شبای اعلامی بعد از دو هفته از ثبت در سامانه، مورد بررسی و تایید واقع می‌شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11828
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.