پورابراهیمی: برنامه ششم توسعه بر اساس آرزوهای دولت است

جلسه شورای اداری کرمان در حالی برگزار شد که دکتر سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری حضور داشت.

پور ابراهیمی با اشاره به برنامه ششم توسعه که چند وقت اخیر دولت آن را به مجلس داده می‌گوید که در برنامه ششم توسعه خلا بحث میراث فرهنگی وجود دارد و به اعتقاد کمیسیون اقتصادی مجلس این برنامه ها با شرایط کشور تطابق ندارد و دولت آرزوهای خود را نوشته نه واقعیت موجود در کشور را.
پور ابراهیمی ضمن بیان این نکته که در حوزه میراث فرهنگی فقط یک حکم وجود دارد تاکید کرد که این یک حکم هم جنبه کمی و کیفی ندارد و فقط توصیه ای است.
وی روند حکم ها را در این سند علاوه بر حوزه میراث فرهنگی به سایر بخش های دیگر تعمیم داد و اعلام کرد که در این سند نرخ رشد ۸ درصد آمده در حالی که پنج سال گذشته این نرخ با اغماض ۲ درصد بوده است.
او با اشاره به بخش دیگری از این سند که نرخ بیکاری ۷ درصد را برای ایران پیش‌بینی می کند، می گوید درحالی که ما با جمعیت میلیونی جوانان بیکار مواجه هستیم و رسیدن به این نرخ بیکاری در برنامه ششم دست نیافتنی ست.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن بیان این نکته که مفروضات برنامه ششم با شرایط عادی نوشته شده تاکید کرد که ما اعتقاد داریم اصلا در این وضعیت نمی باشیم و از ۱۶۰۰ بنگاه موجود در کرمان پنجاه درصد تعطیل شده و ما بقی آن با  ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت دارند.

وی وظیفه دولت را تدوین برنامه ضربتی خروج از رکود سه ساله  دانست تا به این وسیله به حداقل ها برسیم.

ریس کمیسیون اقتصادی مجلس از رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری درخواست کرد که به طور جدی بحث گردشگری را پیگیری کند. به اعتقاد وی گردشگری در اقتصاد ایران حلقه مفقوده است.
او نیز کمبود و نقص را فقط به دولت محدود ندانسته و به مجلس هم سرایت داد و می گوید در مجلس تعداد زیادی کمیسیون وجود دارد ولی کمیسیون گردشگری وجود ندارد.

پور ابراهیمی تاکید کرد که سهم بخش گردشگری در تجهیز منابع کشور نداریم و امروز بخش گردشگری فرصت بسیار مناسب در اققتصاد ایران به شمار می رود به واسطه ارتقا ان سهم کشور را از –GDP – را افزایش دهیم.
وی نیز در پایان صحبت های خود از معاون رییس جمهور درخواست کرد تا در زمینه ثبت جهانی بازار کرمان، خانه خشتی آقا علی و قلعه دختر و قلعه اردشیر اقدام کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2888
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.