معاون رییس جمهور در کرمان: ایران مهمترین کانون [گردشگری حلال] است

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به سند افق بیست ساله کشور می گوید در سال گذشته یک میلیارد و  ۲۰۰ میلیون گردشگر خارجی در جهان وجود داشته و مبلغی بالغ بر یک هزار و ۴۷۶ میلیون  دلار ارز نصیب کشورها شده که از جهت تعداد و درامد سهم کشور ما ۰/۵ درصد بوده و بر اساس افق بیست ساله  باید تبدیل به ۲درصد شود.
وی با بیان این مطلب که تعداد گردشگران بر اساس سند تا سال ۹۴  باید به ۱۰میلیون می رسید که به دلایلی نرسید اعلام کرد که میانگین رشد ورود گردشگر خارجی به کشور ما به طور میانگین ۱۰ درصد است که ناشی از اصلاحات و رویکردها بوده است. وی نیز لازمه رسیدن به اهداف را حرکت با همین نرخ رشد دانست.

سلطانی فر از ترکیب خوب گردشگران خارجی صحبت کرد و این نکته را بیان کرد که از کل گردشگران خارجی ۵۰ درصد گردشگران زیارتی مذهبی بوده اند. او نیز از ورود سالیانه یک درصد کل شیعیان جهان به کشور خبر داده و تاکید کرد ایران امروز مهمترین کانون گردشگری حلال است

وی پیش بینی جذب گردشگر مذهبی را در سال های پیش رو اینگونه تشریح کرد که در ۱۰ سال آینده میزبانی سه درصد  از شیعیان را داشته باشیم که حدود هشت میلیون می شود و بقیه مسمانان ها یک درصد پیش بینی می کنیم.

او درامد کنونی حاصل از گردشگری را  ۷.۵ میلیارد دلار دانست و اعلام کرد این مقدار باید به ۳۵ میلیارد برسد.

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اولین مرحله را برای  حضور گردشگر تسهیل ویزا خواند و اعلام کرد  که در این دولت اعتبار ویزا در ابتدا ۱۵ روزه بعد یک ماهه در حال حاضر سه ماهه شده و اتباع ۱۹۰ کشور می توانند از این فرصت استفاده کنند.
سلطانی فر ضمن بیان این که یکی از بزرگترین معضلات ما کمبود اماکن اقامتی است تاکید کرد در سه سال گذشته از  ۳۵ هتل چهار و پنج ستاره بهره برداری کردیم.
وی یکی از افتخاراتی که در زمینه گردشگری نصیب ایران شده درصد بالای رضایتمندی گردشگران خارجی از سفر به ایران دانست و اعلام کرد تنها سه درصد از این گردشگران از سفر خود به ایران راضی نبوده اند.

معاون رییس جمهور ضمن اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی  تاکید کرد که خمیر مایه مبانی اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت های اقتصادی در مقابل تهدیدهای داخلی و خارجی اقتصاد و سرعت دادن به رشد و توسعه کشور است.
وی ضمن بیان این نکته که  تا الان در چهارچوب مبانی اقتصاد مقاومتی ۱۲۰ پروژه را تعریف کردیم می گوید در نشستی که به  مناسبت هفته دولت با رهبری داشتیم از روند کارها رضایت داشتند و از ما خواستند با جدیت بیشتری این طرح ها ادامه پیدا کند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2898
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.