کمتر ۲ ماه مانده به انتهای سال مالی؛


۴۷درصد اسناد خزانه و هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی جذب نشد

باوجود آنکه کمتر از ۲ ماه به انتهای سال مالی یعنی ۳۱ شهریورماه ماه مانده است، صبح امروز ۱۳ مرداد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شد که برابر ۲۰۵ میلیارد تومان که ۴۷درصد از کل اسناد خزانه است در استان جذب نشده است. علاوه بر این هزار رو ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات نقدی در دستگاه‌های اجرایی مانده و جذب نشده. در این جلسه استاندار کرمان بر جذب این اعتبارات با اولویت طرح‌های آبفا و محرومیت‌زدایی تأکید کرده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار صبح شنبه ۱۳ مرداد در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: بخشی از اعتبارات تملک دستگاه‌های اجرایی نقدی بوده و ظلم است که حتی یک ریال آن برگشت بخورد و جذب نشود.

استاندار کرمان با بیان اینکه امکان جابه‌جایی اوراق و اسناد خزانه وجود دارد، گفت: دستگاه‌های بزرگ زیربنایی امکان جذب اوراق را دارند و باتوجه‌به مشکلات تنش آبی و آبرسانی در استان، اولویت جابه‌جایی با طرح‌های آبفا به‌ویژه محرومیت‌زدایی است.

فداکار تصریح کرد: در جذب منابع جدیت به کار بگیریم که در شرایط کمبود اعتبارات، مشکلی به دلیل کوتاهی ما به وجود نیاید.

به گفته صادق سلطانی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان مانده نقدی اعتبارات استانی و ابلاغی دستگاه‌های اجرایی است که جذب نشده‌اند.

سلطانی تصریح کرد: تقریباً همه دستگاه‌های اجرایی به ما اعلام کردند که یا قراردادها در حال انجام است و یا اینکه اسناد در ذیحسابی موجود و در حال بررسی هستند و اطمینان دادند که تا پایان شهریورماه جذب را می‌توانند انجام دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: در مورد اوراق هم مشکل ملی را داریم که برخی از دستگاه‌های ملی، اسناد خزانه‌ای را به استان واگذار کرده‌اند.

سلطانی ادامه داد: ۴۳۳ میلیارد تومان اسناد خزانه استانی داشتیم که ۵۳ درصد آن جذب شده و الان ۲۰۵ میلیارد تومان عدم جذب داریم.

او بیان کرد: فرصت جذب اوراق و اسناد خزانه تا پایان تیرماه بوده است، از سویی پروژه‌های مهمی از جمله آب معطل مانده‌اند، لذا اسناد باقیمانده در مواردی که امکان جذب فوری آنها وجود دارد و با اولویت آبفا جابه‌جا می‌شوند.

پیش‌بینی رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی کرمان در سال ۱۴۰۳

محمدرضا وحیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ارائه برش استانی برنامه عملیاتی تحقق شعار سال، مصوب هیئت وزیران، عنوان کرد: رشد اقتصادی استان در سال گذشته ۳.۴ درصد بوده که در بخش شاخص‌های کلان برش استانی برای امسال ۷.۵ درصد پیش‌بینی شده است.

او افزود: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در سال جاری نیاز است که فقط ۵ درصد آن اعتبارات دولتی است و ۱۴ درصد بخش خصوصی، ۳۲ درصد تسهیلات بانکی، ۴ درصد بورس، ۸ درصد منابع داخلی شرکت‌های دولتی، ۱۸ درصد منابع شهرداری‌ها، ۷ درصد صندوق توسعه ملی، ۳ درصد منابع خارجی، ۵ درصد منابع نهادها و بنیادها و ۴ درصد سایر منابع خیران، درآمدهای اختصاصی و مولدسازی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120706
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.