ارجاع پرونده اختلاس اداره کل عشایری و سازمان تعاون روستایی جنوب به کرمان

پرونده اختلاس مربوط به اداره های کل امور عشایری و سازمان تعاون روستایی، برای رسیدگی به مرکز استان ارجاع داده شد.

دادستان جیرفت از بررسی اسناد و مدارک مربوط به پرونده های زمین خواری ۲۴۰ هکتاری و ۳ هزار و ۲۰۰ هکتاری به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش «کرمان نو» حسین سلامی امروز در نشست خبری خود افزود: در روزهای پایانی سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ با همکاری معاون اقتصادی اداره اطلاعات شهرستان و همچنین سربازان گمنام امام زمان«عج»، اسناد و مدارک پرونده های زمین خواری ۲۴۰ هکتاری اراضی ملی در قالب چند شهرک و اراضی موسوم به زیر سد که ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار است، جمع آوری شده است.

سلامی تصریح کرد: اسناد و مدارک مربوط به این مساله در بازپرسی شعبه اول مطرح است و پرونده ۳ هزار و ۲۰۰ هکتاری نیز با همکاری اداره اطلاعات جمع بندی می شود.

وی ادامه داد: کارشناسان ما ارزش این اراضی ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند.

انهدام باند قاچاق سوخت

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت اضافه کرد: یک باند قاچاق سوخت نیز شش ماه تحت نظر بود که متلاشی شد، این باند بیشتر از یک و نیم میلیون لیتر سوخت قاچاق به خارج از مرزها ارسال کرده و در حال حاضر پرونده آن در حال رسیدگی است و در این رابطه ۲ نفر متهم که با قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی آزاد شدند.

وی ادامه داد: ۲ کارگاه تولید مشروبات الکلی دست ساز پلمب شده و در مجموع ۸ هزار لیتر مشروبات الکلی از این کارگاه ها جمع آوری و متهمان نیز دستگیر شدند.

پرونده اختلاس برخی ادارات جیرفت به مرکز استان ارجاع داده شده است

وی افزود: رسیدگی به تخلفات مدیران عالی باید در مرکز استان انجام شود بنابراین پرونده اختلاس مربوط به اداره های کل امور عشایری و سازمان تعاون روستایی، برای رسیدگی به مرکز استان ارجاع داده شد.

سلامی همچنین از در جریان بودن پرونده اختلاس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد و گفت: رای محکومیت برای متهمان صادر شده و حکم آنها در حال اجرا است.

معادن شن و ماسه حق تعطیل کردن ندارند

وی اضافه کرد: اگر معادن شن و ماسه اعتصاب و تعطیل کنند طبق قانون به جرم اخلال در نظام توزیع با آنها برخورد قضایی خواهد شد.
سلامی تصریح کرد:‌ مدیر کل صمت جنوب باید بین ۵ تا ۱۰ مجوز جدید صادر کند تا انحصار از دست این پنج نفر خارج شود این معادن در سال گذشته افزایش قیمت داشتند و با افزایش قیمت در سال جدید موافق نیستیم.

وضعیت کار تالارهای پذیرایی در جیرفت

دادستان جیرفت در  ادامه این نشست با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در جیرفت و رشد صعودی تعداد مبتلایان در صوص فعالیت تالارهای پذیرایی در این شهرستان گفت:‌تالارها می توانند با ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت کامل مسائل بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. این در حالی است که فرماندار جیرفت تاکید کرده که تالارها حق برگزاری هیچ مراسمی را ندارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51550
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.