کرونا زیر سایه کمبود ماسک در کرمان/ قیمت ماسک در استان نیازمند اصلاح است

استان کرمان با کمبود ماسک مواجه شده و این در حالی است که قیمت ماسک نیز در این استان نیاز به اصلاح دارد.

کرونا بیشتر از همیشه جولان در استان جولان می دهد، تعداد فوتی ها روز به روز بیشتر می شود. مردم این روزها بیشتر از قبل به سمت استفاده از ماسک رفته اند اما رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و برخی دیگر از مسوولان خبر از کمبود ماسک در استان می دهند. تولیدکنندگان ماسک هم از کمبود پارچه ماسک در استان گلایه دارند.

رشیدی نژاد رییس علوم پزشکی کرمان همچنین از قیمت بالای ماسک در استان خبر داده و می گوید: قیمت ها باید اصلاح شوند  تا همه اقشار مردم به راحتی بتوانند ماسک را تهیه و مورد استفاده قرار دهند.

تعطیلی برخی کارگاه های تولید ماسک در استان

رضایی از تولیدکنندگان ماسک در کرمان می گوید: کارگاه تولید ماسک ما به دلیل نبود پارچه تعطیل شده است.

وی افزود: در این کارگاه حدود شش نفر کار می کنند که آنها هم از کار بیکار شده اند.

وی تصریح کرد: چند وقتی است که پارچه ماسک در کرمان گیر نمی آید.

بازار ماسک رصد می شود

مدیرکل صمت شمال کرمان می گوید: تولیدکنندگان عمده پارچه ماسک در ملایر و یزد هستند و پیگیری های لازم برای تامین ماسک نیز انجام شده است.

حسینی نژاد از تشکیل کمیته برنامه ریزی تامین و توزیع ماسک استان خبر داد و افزود: بازار ماسك استان مرتب رصد می شود.

وی قیمت ماسک سه لایه پارچه ای را که پارچه آن از طریق وزارت صمت تامین شود ۱۵۰۰ تومان عنوان و ادامه داد: قیمت همین ماسک در صورتی که پارچه آن آزاد تهیه شود ۲۱۰۰ تومان تعیین شده تا خیال تولیدکنندگان برای تهیه پارچه راحت باشد.

مدیرکل صمت شمال تصریح کرد: تا این لحظه ۶۰ واحد تولید ماسک در سامانه ثبت نام و ۱۵ واحد هم اقدام به واریز پول کرده اند و این در حالی است که فقط یک واحد توانسته پارچه مورد نیاز خود را از این طریق دریافت کند.

این مسوول می گوید: هم اکنون روزانه بیش از ۲۵۰ هزار ماسک در استان تولید می شود اما این میزان باز هم کم است زیرا روزانه به ۴۰۰هزار ماسک در استان نیاز داریم. هر چند هم اکنون با معضل کمبود ماسک در استان مواجه نیستیم اما باید ارز لازم در اختیار وارد کننده پارچه ماسک که در حال حاضر اعلام آمادگی کرده گذاشته شود تا با مشکل مواجه نشویم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54382
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.