اجرای۹۵درصدی طرح بهارستان در ۲۳۰ روستای شمال استان کرمان

مجری طرح شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به اینکه طرح بهارستان در شمل استان از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار است، افزود: این طرح به‌صورت کامل در ۲۳۰ روستای استان به اتمام رسیده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، سعید زمانی به اجرای طرح بهارستان در روستاهای شمال استان اشاره کرد و گفت: طرح بهارستان اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی شرکت توانیر طراحی شد و در آن شرکت‌های توزیع برق مکلف شدند تا شبکه برق روستاها را بهسازی ‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه طرح بهارستان کاملاً روستا محور است، افزود: اعتبار موردنیاز برای اصلاح، بهسازی و توسعه شبکه‌های برق روستایی، بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۲میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی و ۱۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات عوارض برق تأمین شده است.
زمانی هدف از اجرای این طرح را جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب عنوان کرد.

وی بیان کرد: در قالب طرح بهارستان ۱۰۲۵ پایه فرسوده تعویض و تعداد ۴۳۴ اصله پایه جابه جا شده است .
وی با اشاره به رفع مشکلات حریم و فرودگی و اصلاح شبکه گفت: در همین راستا بیش از ۵۲ کیلومتر شبکه احداث شده است.
شبکه توزیع اشاره کرد و گفت: مقرر است امسال شبکه برق ۲۳۰ روستای شمال استان کرمان در قالب طرح بهارستان اصلاح و بهسازی شود.
وی با تأکید بر اینکه روستاهای مشمول این طرح در سطح استان پراکنده هستند،اظهارکرد: ۴ روستای فاقد برق در شهرستان های کرمان ، شهربابک و زرند شامل حدود ۵۰خانوار روستایی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ برق دار شدند.

مجری طرح شرکت توزیع نیروی برق شمال استان با تأکید بر اینکه طرح بهارستان ۹۵ درصد در شمال استان پیشرفت فیزیکی داشته است تأکیدکرد: درمجموع اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع در ۲۳۰ روستای شمال استان تا دهه فجر به صورت ۱۰۰درصد تکمیل خواهدشد.

سعید زمانی اضافه کرد: در راستای رفع افت ولتاژ در روستاهای شمال استان بیش از ۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط ، ۱۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف ، ۲۱ دستگاه ترانس ۲۰۰کاوا ، ۱۱ دستگاه ترانس ۱۰۰کاوا ، ۲دستگاه ترانس ۵۰کاوا، ۲ دستگاه ترانس ۴۰۰کاوا و یک دستگاه ترانس ۲۵ کاوا و همچنین ۱۸ عدد تابلو توزیع نصب گردیده است.
وی یکی دیگر از طرح های بهارستان را اصلاح روشنایی معابر روستاها عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ۵۳۰چراغ روشنایی معابر در روستاهای شمال استان نصب گردیده است.
شایان ذکر است که با اجرای طرح بهارستان در ۲۳۰روستای شمال استان بیش از ۱۰۰هزار مشترک روستایی از خدمات بهسازی و اصلاح شبکه توزیع برخوردار شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84201
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.