یک کارخانه لبنیات در بافت پس از ۱۸ ماه تعطیلی به چرخه تولید بازگشت

رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی کشور از بازگشایی یک کارخانه لبنیات در بافت پس از ۱۸ ماه تعطیلی خبر داد و گفت: در حال حاضر این کارخانه با ۲۰ نفر نیرو کار خود را از سر گرفته است.

رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی کشور از بازگشایی یک کارخانه لبنیات در بافت پس از ۱۸ ماه تعطیلی خبر داد و گفت: در حال حاضر این کارخانه با ۲۰ نفر نیرو کار خود را از سر گرفته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ذکریا نیکویی افزود: این کارخانه لبنیات در شهرستان بافت با ظرفیت تولید روزانه ۴۰ تن لبنیات و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال از خرداد ۱۳۹۹ به دلیل شرایط کرونایی و کاهش خرید لبنیات از سوی مردم با ۸۰ نفر نیرو تعطیل ‌شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری و دستور صریح رییس جمهوری پیرامون ضرورت اقتصاد مقاومتی در دولت سیزدهم و تلاش برای بازگشایی کارخانجات و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل اظهار داشت: پس از دیدار هفته گذشته با رئیس این کارخانه پیگیری های لازم به سرعت انجام و کارخانه پس از ۱۸ ماه تعطیلی، مجددا راه اندازی شد و با ۲۰ نفر آغاز به کار کرد و طبق قول رییس کارخانه، ظرف مدت چند ماه پس از گسترش تولید به ۸۰ نفر اشتغالزایی افزایش می یابد.

رییس کارخانه لبنیات بافت نیز خاطر نشان کرد: این کارخانه در سال ۱۳۹۲ توسط فردی دیگری احداث و در سال ۱۳۹۷ با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال خریداری و با ۸٠ نفر نیرو با ظرفیت روزانه ۴۰ تن لبنیات آغاز به کار کرد که پس از یک سال کار مداوم در خرداد ۹۷ به دلیل شرایط کرونایی و کاهش خرید لبنیات از سوی مردم، مجبور به تعطیلی کارخانه شدیم.

وی افزود: در مدت تعطیلی ۱۸ ماهه باوجود پیگیری های بسیار، متاسفانه هیچ کدام از وعده های مسئولان عملی نشد تا با مراجعه هفته گذشته به مرکز اقتصاد مقاومتی کشور و دیدار با رییس این مرکز و بیان مشکلات، از طریق تماس تلفنی با مسئولان مربوطه، قول مساعد برای راه اندازی مجدد کارخانه در چند روز آینده داده شد.

وی با تقدیر از رییس مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: در عین ناامیدی به دلیل وعده های توخالی مسئولان، این کارخانه طی چهار روز با پیگیری این مرکز راه اندازی شد و به چرخه تولید بازگشت که جای تقدیر دارد.

رییس کارخانه لبنیات شهرستان بافت قول مساعد داد، ظرف چند ماه آینده و با پیشرفت تولید، اشتغالزایی این کارخانه از ۲۰ نفر به ۸۰ نفر افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84198
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.