۱۲ پست انتقال و فوق توزیع برق در جیرفت و عنبرآباد فعال است

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان از فعالیت ۱۲ پست انتقال و فوق توزیع برق در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد خبر داد و گفت: بیشتر این پست‌ها دارای ۲ ترانس برق هستند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حمیدرضاحبیبی شبانگاه یکشنبه در نشست ستاد بحران شهرستان جیرفت که برای رفع مشکل برق این شهرستان برگزار شد افزود: تمام پست های فوق توزیع برق در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد زیر بار حداکثری مصرف برق هستند تا مردم دچار خاموشی برق نشوند.

وی تصریح کرد: افزایش دمای هوا سبب استفاده بیشتر مردم از وسایل سرمایشی و در نتیجه مصرف بالای برق و در نتیجه ایجاد پیک بار بویژه در مناطق گرمسیری از جمله شهرستان جیرفت شده است.

اجتناب ناپذیری حادثه در صنعت برق

مدیرعامل برق منطقه ای استان کرمان با بیان اینکه رخداد حادثه در صنعت برق اجتناب ناپذیر است گفت: عوامل طبیعی و غیرطبیعی امکان ایجاد حادثه را در صنعت برق ایجاد می کند.

وی افزود: مجموعه برق به صورت ۲۴ ساعته در حال آماده باش است تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان ممکن به رفع مشکلات موجود رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه اتفاقات قابل پیش بینی نیستاظهار داشت: افزایش دمای هوا شرایط بحرانی را رقم می زند و سبب افزایش مصرف بالای برق و کاهش ظرفیت تجهیزات می شود.

حبیبی از ایجاد حادثه در ترانس پست فوق توزیع سرجاز خبر داد و گفت: تمام مدیران مرتبط با صنعت برق از ساعت سه بامداد شامگاه گذشته یکشنبه در حال پیگیری هستند چون خدمات ما ۲۴ ساعته است.

وی افزود: صنعت برق آماده مقابله و رفع بحران بوده چون هر عاملی می تواند سبب ایجاد حادثه برای صنعت برق شود.

مدیرعامل برق منطقه ای استان کرمان ادامه داد: با پیگیری و بررسی سریع اقدامات لازم به منظور انتقال ترانس برق از شمال استان کرمان برای رفع مشکل برق جیرفت در حال انجام است.

پیگیری برای افزایش تجهیزات مورد نیاز برق منطقه ای برای مقابله با بحران 

حبیبی از پیگیری خرید تجهیزات مورد نیاز برق منطقه ای استان کرمان برای رفع بحران خبر داد و گفت: تمام تمهیدات لازم برای شرایط بحرانی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: افزایش تجهیزات مورد نیاز برق منطقه ای برای مقابله با شرایط بحرانی در دستور کار قرار دارد.

افزایش مصرف برق جنوب کرمان بیش از پیش بینی ها

مدیر عامل برق منطقه ای استان کرمان، افزایش مصرف برق جنوب کرمان را بیش از پیش بینی های کارشناسان اعلام کرد و گفت: در قجنوب کرمان چون توسعه با سرعت بیشتری در حال انجام است، رشد بار مصرف برق این منطقه از برنامه ما بالاتر است.

وی افزود: رشد مصرف در شمال کرمان کمتر بوده لذا تمرکز مجموعه این استان به تکمیل و تجهیز منطقه جنوب کرمان است.

بزودی ارتباط خط ۴۰۰ کیلولت پست برق ارگ بم با جیرفت برقرار می شود

حبیبی از وارد مدار شدن خط ارتباطی پست ۴۰۰ کیلوولت ارگ بم به جیرفت طی چند ماه آینده خبر داد و گفت: با وارد مدار شدن این خط کمک بزرگی به برق شهرستان جیرفت می شود.

راه اندازی پست فوق توزیع سوم جیرفت تا پایان سال جاری  

مدیر عامل برق منطقه ای استان کرمان از راه اندازی پست فوق توزیع سه جیرفت تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با راه اندازی این پست مشکلات برق این شهرستان برطرف می شود.

وی افزود: با راه اندازی این پست ۵۰ مگاولت آمپر برق به جیرفت اضافه شده و در نتیجه سبب افزایش ظرفیت در پیک بار مصرف خواهیم بود.

حبیبی در پاسخ به تقاضای معاون فرمانداری جیرفت برای ایجاد دفتر برق منطقه ای جنوب کرمان، گفت: راه اندازی دفتر برق منطقه ای جنوب کرمان پیگیری می شود.

وی افزود: تمام تلاش مجموعه صنعت برق خدمات رسانی بهتر به مردم است لذا در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

همکاری مردم در زمینه مصرف بهینه برق

مدیرعامل برق منطقه ای استان کرمان خواستار همکاری بیشتر مردم در زمینه مصرف برق شد و تصریح کرد: اگر مردم در زمینه مصرف بهینه برق همکاری کنند با مشکل مواجه نمی شویم.

وی ادامه داد: تمام تلاش مجموعه ما بر این است در شرایط بحرانی هم کمترین قطعی برق را داشته باشیم تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

مدیریت خاموشی برق در شرایط بحرانی جیرفت

رییس شرکت توزیع برق شمال استان کرمان نیز از مدیریت خاموشی برق در شرایط بحرانی جیرفت خبر داد و گفت: این مهم با مشارکت مردم و کشاورزان محقق شد.

عبدالوحید مهدوی نیا افزود: از ظرفیت خطوط شهرستان عنبرآباد بار برق را مدیریت کردیم تا شاهد خاموشی نباشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ قطعی برقی در شهرستان جیرفت نداریم.

وی مدیریت برق را مستلزم همکاری مردم دانست و افزود: اگر هر خانوار یک وسیله سرمایشی را خاموش کنند از افزایش بار جلوگیری و در نتیجه خاموشی نخواهیم داشت.

ایجاد دفتر برق منطقه ای جنوب کرمان مطالبه مردمی 

معاون برنامه ریزی فرمانداری جیرفت در ادامه این نشست ایجاد دفتر برق منطقه ای جنوب کرمان را مطالبه مردمی برشمرد و خواستار ایجاد این دفتر با محوریت شهرستان جیرفت شد.
روح بخش بیگ زاده افزود: مطالبات منطقه جنوب باید در این منطقه در راستای خدمات رسانی سریعتر و بهتر به مردم باید انجام شود.

وی خواستار ایجاد ترانس اضطراری برای منطقه جنوب کرمان شد و گفت: با استقرار این ترانس در صورت بروز مشکل بلافاصله می توان مشکل را برطرف کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92287
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.