۱۵۰ خانوار در بلوچ آباد فاریاب از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می شوند

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان فاریاب، پروژه آبرسانی به بلوچ آباد فاریاب از توابع استان کرمان در حال اجرا است که در این طرح ۱۵۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، یونس سلجوقیان صبح امروز ۳۰ تیرماه در حاشیه بازدید استاندار کرمان از پروژه آبرسانی روستای بلوچ آباد از توابع شهرستان فاریاب در جمع خبرنگاران می‌گوید: در راستای اجرای طرح آبرسانی به روستاها، کمیته ای متشکل از فرمانداری، سپاه و دفتر امام جمعه شهرستان ایجاد شد تا در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند تدابیر لازم جهت توسعه و بازسازی اندیشیده شود.

طبق گفته او، طی ۲ ماه اخیر بیش از ۸.۵ کیلومتر در سطح روستاهای این شهرستان لوله گذاری آب اجرا شده است.

سلجوقیان با اشاره به اینکه این کار تماماً مردمی است، ادامه داد: در اجرای پروژه آبرسانی به بلوچ آباد این شهرستان ۲.۵ کیلومتر پروژه لوله گذاری در حال انجام است که هزار و ۵۰۰ متر لوله از جنس پلی اتیلن است.

او تاکید کرد: در اجرای این پروژه ۱۵۰ خانوار روستای بلوچ آباد از آب آشامیدنی و بهداشتی سالم برخوردار خواهند شد و ما آبرسانی را تا جایی ادامه می دهیم که هیچ روستایی با کمبود این نعمت الهی مواجه نباشد.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان در روز دوم سفر خود به جنوب استان، از محور فاریاب به ارزوئیه بازدید کرد.

برپایه این گزارش، طول این مسیر ۵۰ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر از سمت صوغان آسفالت شده و ۸ کیلومتر آن آماده آسفالت است و ۱۳ کیلومتر محور هنوز خام است.

میزان پیشرفت این پروژه ۵۵ درصد است و ۹۵ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز هست.

به گزارش ایسنا، این محور، فاریاب را به ارزوئیه، اسفندقه، جیرفت، بافت و سیرجان وصل می‌کند.

محمدمهدی فداکار در گام بعدی خود در شهرستان فاریاب، با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای گمنام این شهر با قرائت فاتحه ادای احترام کرد.

بنابراین گزارش، دیدار و گفت‌وگو با خانواده سردار شهید حسین تاجیک از شهدای شاخص این منطقه برنامه بعدی استاندار کرمان در فاریاب بود.

به گزارش ایسنا، سردار حسین تاجیک یکم فروردین ماه ۱۳۴۲ در روستای شادبهار از توابع شهرستان کهنوج دیده به جهان گشود. پدرش رمضان و مادرش رقیه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت.

پاسدار بود. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب ۲ پسر شد. هشتم بهمن ۱۳۶۵ با سمت فرمانده گردان ۴۱۵ از تیپ ۱ ثارالله در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار مطهر وی در گلزار شهدای شهر فاریاب تابعه شهرستان زادگاهش واقع است.

گام بعدی فداکار بازدید از سایت اداری شهرستان فاریاب با زیربنای ۳۰۰۰ مترمربع بود. تاکنون برای پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی آن، حدود ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92472
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.