مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان خبر داد


راه‌اندازی پست سیار 132 کیلوولت در بم

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان با اشاره به گرمای هوا در بم و خاموشی مکرر برق در این منطقه از راه‌اندازی پست سیار 132 کیلوولت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، حمیدرضا حبیبی با بیان اینکه بالا رفتن دمای هوا باعث افزایش مصرف برق به ویژه در مناطق گرمسیری شده است افزود: استفاده از وسائل سرمایشی در بم باعث بروز برخی ناپایداری‌ها و افت ولتاژ در شبکه شده بود که تصمیم به انتقال و جابجایی پست کمکی برای حفظ پایداری شبکه و تامین آسایش مشکل شهروندان گرفته شد.
وی اظهار داشت: به دلیل افزایش ظرفیت در پست ثابت ۱۳۲ کیلوولت جیرفت دیگر به پست سیار سرجاز نیازی نبود و این پست هفته گذشته پس از بررسی‌های کارشناسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بم منتقل شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان تصریح کرد: پست سیار ۱۳۲ کیلوولت از روز جمعه وارد مدار شبکه برق بم شده است و هم اکنون شبکه بدون مشکل در حال فعالیت است.
وی تاکید کرد: خاموشی برنامه ریزی شده برای بخش خانگی در تابستان امسال نداریم و خاموشی‌های احتمالی به دلیل اقدامات فنی و بروز حوادث پیش بینی نشده است.
حبیبی ادامه داد: تمام نیروهای تعمیراتی و فنی شرکت برق منطقه‌ای به صورت شبانه روزی و در شرایط آب و هوایی بسیار گرم مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.
وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق توسط شهروندان بیان کرد: خاموش کردن وسائل سرمایشی اضافه و استفاده نکردن از وسائل پر مصرف در ساعات پیک بار، باعث می‌شود تا همه شهروندان از برق مطمئن و پایدار برخودار شوند.
بم در فاصله ۱۸۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106243
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.