نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در کرمان پایین‌تر از میانگین کشوری

قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: وضعیت توزیع منابع انسانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به‌خصوص در بخش پرستاری از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا پیام خزائلی افزود:نسبت میانگین پرستار به تخت ۰/۹۵ است، این نسبت در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۰/۸۱ است و دانشگاه‌های پایین‌تر از این میانگین تنها دانشگاه‌هایی هستند که قدمت تأسیس زیادی ندارند.

او گفت: با توجه به اینکه شهر کرمان مرکز مراجعه برای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و استان‌های همجوار است فشار بر روی کادر درمان بیشتر است.

خزائلی با بیان اینکه در کرمان متقاضی در میان جامعه پرستاران زیاد است تأکید کرد: در استان کرمان حتی مشکل تقاضا برای خدمت در محل زندگی خود هم وجود ندارد و بدیهی است با جذب آن‌ها خدمات پرستاری بهتر شده و فشار کمتری بر نیروهای فداکار می‌آید.

قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم افتتاح بخش «آموزش به بیمار» در بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: کار این بخش پیگیری روند درمان بیمار است؛ پیگیری درمان بیمار پس از ترخیص بایستی بسیار مورد توجه قرار بگیرد به خصوص در بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج این پیگیری بسیار حائز اهمیت است.

پیام خزائلی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از دانشگاه‌های تیپ یک کشور است که قطب درمان جنوبشرق کشور محسوب می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96167
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.