مدیرکل بیمه سلامت کرمان:


مراجعه به پزشک خانواده، انتخاب ارزان‌ترین راه درمان است

دبیر طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور با اشاره به مزایای بهره‌گیری از وجود پزشکان خانواده گفت: مراجعه به پزشک خانواده بدو آغاز درد و بیماری بهترین راه، علمی‌ترین، ارزان‌ترین و بروزترین روش درمان در بخش سرپایی است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمد جعفری روز شنبه در نشست خبری افزود: مراجعه به پزشک خانواده به دلیل تشخیص درست راه درمان و همچنین تشخیص وجود نیاز مراجعه به پزشک متخصص مرتبط با بیماری راه درمان را کوتاه تر می کند و هزینه ها را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده از سال ۸۴ در مناطق مختلف روستایی آغاز شد و به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه کرده است اظهار داشت: سه عنصر پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان باید در برنامه ششم توسعه اجرا می شد که در این راستا بانک اطلاعات جامع ایرانیان در بیمه سلامت شکل گرفت که سازمان های حوزه سلامت باید اطلاعات را برای بیمه در سامانه ارسال کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، تعداد پزشکان خانواده را ۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد حفظ سلامت ۲۳ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، خدمات بسته پنج گانه شامل پزشک عمومی، خدمات مایی، دندانپزشکی، پاراکلینیک و دارویی را در طرح پزشک خانواده روستایی دریافت می کنند.

جعفری با بیان اینکه ۱۱۵ پزشک عمومی در کرمان برای خدمت رسانی به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت صندوق بیمه رایگان همگانی تا ابتدای خردادماه سال جاری برگزیده شده و به صورت ماهیانه هزینه خدمات را از بیمه سلامت دریافت می کنند افزود: استان های کرمان، یزد، کردستان و چهار محال و بختیاری از بهمن سال گذشته به عنوان پایلوت استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری معرفی شده اند.

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور تصریح کرد: پزشک خانواده برای افرادی که دفترچه بیمه سلامت رایگان دارند و ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند انتخاب و این جمعیت به مطب های خصوصی پزشکان عمومی منتسب شده اند.

وی از رسانه ها خواست در راستای اطلاع رسانی و توجیه مزایای مراجعه اولیه بدو آغاز بیماری به پزشک خانواده اطلاع رسانی کنند.

جعفری تاکید کرد: همچنین طرح پزشک خانواده شهری از طریق ارسال پیامک، نصب بنر در مراکز درمانی و در مرحله سوم برقراری تماس تلفنی به جامعه اطلاع رسانی شده است.

وی ادامه داد: در صورت مطلع نشدن افراد از اجرای طرح پزشک خانواده شهری در زمان مراجعه بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان یا ادارات بیمه برای تمدید اعتبار دفاتر این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه افرادی که هیچگونه پوشش بیمه ندارند نیز می توانند از بیمه همگانی سلامت استفاده کنند و این افراد بدو تحت پوشش قرار گرفتن پزشک خانواده خود را با توجه به محل سکونت انتخاب می کنند.

پزشکان برای نسخه نویسی الکترونیک از بیمه سلامت کد کاربری دریافت کنند

وی با بیان اینکه از اول اردیبهشت‌ سال جاری تولید و چاپ دفاتر بیمه در استان کرمان متوقف شده است گفت: پزشکان بدون مطب که ممکن است گاهی نسخه صادر کنند برای صدور نسخه از خرداد ماه باید از بیمه سلامت کد کاربری دریافت کنند.

جعفری با بیان اینکه پزشکانی که مشخص نیست در چه مکانی مطب دارند باید بعد دریافت کد کاربری از سازمان بیمه سلامت اقدام به نسخه نویسی الکترونیک کنند افزود: بیماران در زمان مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان نیازی به ارائه دفتر بیمه ندارند.

وی بیان کرد: پزشکانی که مطب ندارد و یا طرف قراداد با بیمه نیستند نیز باید شناسایی شوند و برای دریافت کد کاربری بیمه سلامت اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه مردم می توانند از طریق تماس با سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ از اعتبار دفاتر بیمه خود مطلع شوند

افزون بر ۶۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد و ماهانه قریب به ۶۰ میلیارد تومان گردش مالی بیمه شدگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرداخت می شود.‌

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71538
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.