اینفوگرافیک| چگونه باید تب خود را اندازه‌گیری کنیم؟

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا تب کردن کمی ترسناک شده و شاید ما را دچار دلهره کند، در این اینفوگرافیک با انواع تب‌سنج و روش صحیح اندازه‌گیری تب آشنا می‌شوید.

در این اینفوگرافیک موارد زیر را درباره تب سنج یا دماسنج می توانید ببینید:

  • میزان تب برای کرونا بر اساس روش اندازه گیری
  • انواع دماسنج (تب‌سنج): نواری یا پلاستیکی، دیجیتال لمسی، دیجیتال غیرلمسی و دیجیتال گوشی
  • نکات مهمی برای استفاده از دماسنج یا تب سنج

4407035

دماسنج یا تب‌سنج:

دماسنج، وسیله‌ای است که بر مبنای واحدهای مختلف، دما را اندازه می‌گیرد. با استفاده از دماسنج‌ها می‌توان دما را اندازه گرفت؛ برای مثال، می‌توانیم دمای بدن خود را اندازه بگیریم. دماسنج‌های دیجیتالی،الکلی و جیوه‌ای رایج‌ترین دماسنج‌ها هستند که با منبسط شدن جیوه یا الکل درون مخزنشان کار می‌کنند.

دماسنج طبی برای سنجش دمای بدن بیماران به کار می‌رود. معمولاً این دماسنج دارای مخزن جیوه و استوانه شیشه‌ای مدرج است که از ۳۵ تا ۴۲ درجه‌بندی شده‌است (در مقیاس سلسیوس). دماسنج در زیر زبان، زیر بغل یا مقعد قرار می‌گیرد. البته سنجش دمای بیمار از پیشانی یا پرده صماخ نیز قابل انجام است. امروزه از دماسنج‌های دیجیتال نیز استفاده می‌شود.

دمای رکتال نزدیکترین دما به دمای مرکزی بدن است.

تب و بیماری کرونا:

میزان تب برای ویروس کرونا بر اساس روش اندازه گیری در قسمت‌های مختلف بدن به این صورت است؛ پیشانی درجه تب ۵/۳۸ و بالاتر از آن، زیر زبان ۵/۳۸ و بالاتر از آن، زیر بغل ۸/۳۷ و بالاتر از آن که این درجه بر حیسب سانتی گراد است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44398
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.