درخواست پنج وزیر بهداشت پیشین از روحانی: جلوی ترددها را قاطعانه بگیرید| رعایت نکردن توصیه‌ها، بازی با جان مردم است

پنج وزیر بهداشت در دولت‌های گذشته به همراه تعدادی از پزشکان ایرانی در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور، از او خواستند قاطعانه جلوی ترددهای غیر ضروری را بگیرد.

آن‌ها در نامه خود با اشاره به این آیه قرآن «خداوند کریم در آیة ۳۲ مائده می‌­فرماید؛ نجات یک فرد معادل نجات تمام بشریت و کشتن یک نفر معادل قتل همه­‌ی بشر است. در این شرایط خطیر بر همه­‌ی ما فرض است برای توقف این روند اقدامی اساسی صورت دهیم» نوشته‌اند:

با توجه به تجارب علمی و مسجل در مقابله موفق با بیماری کرونا و جمع‌­بندی مشاهدات بالینی و تجارب علمی ما پزشکان فوق تخصص ریه و متخصصان داخلی و عفونی مطمئن‌­ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور از ویروس منحوس کرونا، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه­‌ی آن محدود کردن ترددها و مسافرت­‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است. استمرار شرایط فعلی زندگی مردم و تداوم رفت و آمدهای غیرضروری نتیجه‌­ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت.

قاطعانه جلوی ترددهای غیرضروری را بگیرید

این پزشکان توصیه‌ کرده‌اند که با فوریت از همین امروز حداقل به مدت ۱۵ روز کلیه‌ی دستگاه‌های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به­‌طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه‌­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن­‌هم با رعایت کامل و سخت­‌گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت­‌های غیرضروری شهری و بین­‌شهری گرفته شود.

نویسندگان نامه به روحانی هشدار داده‌اند که «عدم رعایت این توصیه‌ها، بازی با جان مردم است» و ادامه داده‌اند که « اگر دیر تصمیم گرفته شود، خسارات جبران­‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت و منجر به مرگ تعداد بیشتری از هم­وطنان خواهد شد. ما در برابر تک­‌تک این افراد مسئول خواهیم بود و فردای قیامت جوابی در پیشگاه حضرت حق نخواهیم داشت.»

این نامه در حالی خطاب به رییس‌جمهور نوشته شده که حسن روحانی بارها اعلام کرده دولت قصدی برای قرنطینه شهرها ندارد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند قرنطیه یکی از راه‌های کنترل شیوع کرونا در کشور است. همانطور که این تجربه در چین موفقیت آمیز بوده.

اسامی وزرا و پزشکان

به گزارش خبرآنلاین، اسامی این وزرا به شرح زیر است:

-­ دکتر علیرضا مرندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت‌­های موسوی و هاشمی و رییس فرهنگستان علوم پزشکی.

-­ دکتر مسعود پزشکیان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت خاتمی و نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی .

-­ دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت احمدی ­نژاد (با تأکید بر ضرورت استفاده گسترده از آموزه‌­های طب سنتی و بومی­مان).

– دکتر مرضیه وحیدی دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت احمدی­‌نژاد.

– دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت نهم.

اسامی پزشکان هم به شرح زیر است:

13981229000099 Test NewPhotoFree

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45295
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.