روابطعمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به تشریح وضعیت نوبتگیری و صفوف طولانی در مراکز درمانی این استان پرداخته و اعلام کرده که تلاشهای گستردهای برای بهبود فرآیندهای نوبتدهی و کاهش ازدحام در مراکز درمانی در حال انجام است.
به گزارش روابطعمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، امیری سرپرست روابطعمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اجرای آزمایشی دریافت نوبت و واریز هزینه ویزیت پزشکان از طریق سامانه نوبتدهی دانشگاه، توضیح داد که مشکل اصلی در این حوزه، عدم اتصال سامانه مدیریت یکپارچه اطلاعات بیمارستانی (HIS) به سامانه پرداخت نوبت است. این مشکل موجب شده تا فرآیند نوبتدهی و پرداخت هزینهها بهصورت کامل و الکترونیکی انجام نشود و صفوف طولانی در مراکز درمانی ایجاد شود. در صورت پرداخت هزینه ویزیت در سایت، اما عدم مراجعه بیمار به دلیل مشکلات مختلف، امکان استرداد وجه در سیستم فعلی وجود ندارد که این نیز یکی از چالشهای موجود است.
طبق اعلام روابطعمومی دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر، دانشگاه در پی طراحی و پیادهسازی الگویی است که فرآیند نوبتدهی و واریز هزینهها در مراکز دولتی را ساده و کارآمد کند و بتواند این الگو را در سراسر کشور تسری دهد. هدف نهایی، کاهش زمان انتظار، جلوگیری از تجمع بیماران و بهبود تجربه گردشگران سلامت است که از سایر شهرها برای درمان به کرمان میآیند.
علوم پزشکی درباره مشکل شلوغی در مرکز درمانی افضلیپور و صفوف طولانی در این مرکز اعلام کرده که در حال برنامهریزی برای اتصال این مرکز به سامانه نوبتدهی دانشگاه هستیم و در آینده نزدیک، این مرکز نیز به سامانه متصل خواهد شد تا از حجم صفوف و مشکلات بیماران کاسته شود.
طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال پیگیری راهکارهای نوین برای رفع مشکلات نوبتگیری، کاهش ازدحام مراکز درمانی و بهبود خدمات درمانی است. با اتصال سامانهها و بهبود فرآیندهای الکترونیکی، انتظار میرود شاهد کاهش صفوف و رضایت بیشتر بیماران باشیم.