استاندار: رای ۸۴ درصدی مشارکت‌کنندگان انتخابات در استان کرمان به رییس جمهور منتخب

استاندار کرمان گفت: مردم استان کرمان بالاترین رای را به آقای رییسی دادند که معادل ۸۴ درصد آراء استان بود و می‌توان با این عملکرد توجه دولت مرکزی را به کرمان جذب و رفع برخی از نامتوازنی‌ها و عقب ماندگی‌ها که در برخی نقاط استان است را از این فرصت مطالبه کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر “علی زینی‌وند” شامگاه ۳۰ خردادماه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی کرمان اظهار کرد: از مردم استان کرمان که به حق و در شان این استان و نام پرآوازه شهید سلیمانی حماسه بزرگی را در انتخابات ۲۸ خرداد رقم زدند و جزو استان‌های برتر در مشارکت بودند، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات سالم و بدون حاشیه‌ی در استان کرمان برگزار شد، افزود: به دلیل فضای همدلی که در بین مسئولان استان کرمان وجود داشت و در کنار فضای خاص استان، مشارکت مردم بیش از کشور بود و انتخابات کیفی، امن و شفاف و در شان جمهوری اسلامی و استان برگزار شد.

زینی‌وند تصریح کرد: دو میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط رای دادن در استان داشتیم که بیش از یک میلیون و ۳۱۴ هزار نفر معادل ۶۰ درصد رای دادند و مشارکت بسیار معناداری بود.

استاندار کرمان با تبریک به رییس جمهور منتخب کشورمان بیان کرد: فکر می‌کنم با انتخاب آقای رییسی به لحاظ اشراف و هم افزایی که می‌تواند ایجاد شود، شاهد دوره خوب مدیریتی با هم‌افزایی همه نیروهای معتقد به انقلاب در ساختن و عبور کشور از این شرایط باشیم.

وی افزود: مردم استان کرمان بالاترین رای را به آقای رییسی دادند که معادل ۸۴ درصد آراء استان بود و می‌توان با این عملکرد توجه دولت مرکزی را به کرمان جذب و رفع برخی از نامتوازنی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها که در برخی نقاط استان است را از این فرصت مطالبه کرد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات خیلی خوب بود، تصریح کرد: در این دوره انتخابات رسانه‌ها با پوشش برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی در آگاهی بخشی مردم نقش برجسته و خوبی داشتند و در فضای مجازی نیز یکی از دوره‌هایی بود که فضا را از دست رسانه‌های معاند گرفتیم.

وی ادامه داد: فضای مجازی دست نیروهای جوان ایران از گروه‌ها و سلایق مختلف قرار دارد که نقش به‌سزایی دارند و رسانه‌های خارجی را خلع ید کرد و در زیر توپخانه سنگین تبلیغات منفی شاهد نُرم بسیار طبیعیِ مشارکت در انتخابات بودیم و کسی نمی‌تواند انتخابات را زیر سئوال ببرد و به جمهوری اسلامی طعنه بزند.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: به نظر بنده امریکایی‌ها صبر کردند ببینند انتخابات ما چه می‌شود و اگر انتخابات ضعیف می‌بود، تحت تاثیر قرار می‌گرفتیم و اولین اثر مشارکت در انتخابات، افزایش قدرت چانه زنی ما در عرصه بین المللی است و از موضع قدرت سر میز مذاکره می‌نشینیم.

وی افزود: انتخابات در دنیا، ساز و کاری برای به پایان دادن به منازعات داخلی است و در کشور اسلامی این معنادارتر است و در این دو روز شاهد پایانی بر برخی گلایه‌مندی‌های داخلی کشور هستیم و با هم افزایی و استفاده از توان کارشناسی کشور می‌توانیم دوره خوبی به لحاظ هم‌افزایی و هم‌گرایی بیشتر در نظام رقم بزنیم.

زینی وند با اشاره به اینکه مردم وظیفه خود را خیلی خوب انجام دادند، تصریح کرد: با قاطعیت می‌توان گفت هجمه به انتخابات را در هیچ دوره‌ای مانند امسال سراغ نداریم و پیش بینی می‌شد انتخابات آرامی نباشد اما دیدیم کاملا آرام و بدون تهدید، انتخابات در کشور برگزار شد؛ به جز اختلافات کوچک در شوراها که طبیعی است.

وی بیان کرد: مردم همه سرمایه خود را آوردند و مسئولان نظام باید دیدگاه‌های رهبری سرمشقان باشد و باید همه مردم را دید؛ حتی کسانی که پای صندوق نیامدند مردم ما هستند و چتر جمهوری اسلامی باید بر سر همه باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه آقای رییسی در انتخابات اعلام کرد که مستقل آمده، افزود: جناح‌های هر سه طرف نتوانستند اعتماد مردم را در حد اعلی جذب کنند و این نقیصه است و باید جناح‌ها را تقویت کنیم و این سرمایه کشور را حفظ کنیم.

وی افزود: شرایط کشور به نحوی است که باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و به اعتقاد بنده کار کردن و نکشاندن اختلاف به سطوح عالی در چهار سال پیش رو باعث می‌شود در انتخابات آینده مردم همه پای صندوق بیایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72708
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.