استعفای دردسرساز مدیرکل ورزش | تقابل رزم‌حسینی ، پورابراهیمی

از طرح سوال از وزیر کشور در مجلس از سوی نماینده مردم کرمان تا تهدید به افشاگری فشارها به تغییر مدیران در استان از سوی برخی مسئولین.

ماجرا از روزی شروع شد که «خادم» معاون امور استان‌های وزیر ورزش به کرمان آمد . در جلسه مشترک استاندار با وی و مدیرکل مستعفی ورزش و جوانان  رزم‌حسینی از عملکرد «محمودی‌نیا» گلایه کرد. در همین جلسه بود که «محمودی‌نیا» با اشاره به اتمام زمان ماموریتش به اداره ورزش و جوانان گفت:« اگر استاندار رضایت نداشته باشد می‌روم. »

کشمکش ادامه داشت تا مدیرکل استعفاء داد.

استعفاء که جدی شد موضع‌گیری «پورابراهیمی» نماینده کرمان و راور را به همراه داشت . او اعلام کرد که از یک سال گذشته بعضی افراد سیاسی در این شهر برای اینکه نتیجه ناکارآمدی خودشان را پوشش دهند با مشاوره غلط به بعضي از نمايندگان مجلس، آنها را تحت فشار قرار دادند و متأسفانه نتيجه اين فشارهاي خلاف واقع و انعكاس نظرات ارائه شده به استاندار كرمان منجر به تغيير رفتار مديريت ارشد استان در خصوص اين مدير لايق و شايسته گرديد.

منظور این نماینده مجلس دهم از مدیر لایق و شایسته «محمودی‌نیا» بود. «پورابراهیمی» در دفاع از عملکرد مدیرکل مستعفی پا را فراتر گذشته و انگشت تهدید به سمت وزیر کشور نشانه می‌رود. او قبلا در مهر۹۴ هم از این استراتژی استفاده کرده بود. وقتی که موضوع تغییر فرماندار راور اتفاق افتاد.

اما چهارم تیرماه زمانی که وی در نشست روسای هیات‌ها صحبت می‌کرد پیرامون کنار رفتن مدیرکل ورزش و جوانان می‌گوید در حالي كه كمتر از چند ماه تا برگزاري انتخابات رياست جمهوري باقي مانده است، هرگونه تصميم غيرمنطقي در حوزه ورزش استان مي‌تواند به ضرر و زيان خيل عظيم جوانان و ورزشكاران استان منتهي شود و لذا در صورتي كه مسير تضعيف مديريت ورزش استان استمرار پيدا كند، سؤال اينجانب از وزير كشور در دستور كار كميسيون امنيت ملي قرار خواهد گرفت.

پاسخ خط و نشان‌های نماینده اصولگرای کرمان و راور زیاد طول نکشید.

در حاشیه برگزاری نشست کالای قاچاق و ارز «ذکاء اسدی» معاون سیاسی استاندار به قانون‌مداری مردان قانون تاکید کرد . او می‌گوید هیچ کس و هیچ مقامی ، مسئولان اجرایی و افرادی که مرتبط با قوه مقننه و مجلس هستند حق ندارند در اختیارات یکدیگر دخالت کنند.

«ذکاء اسدی» اعلام کرد که جابجا کردن مدیر از اختیارات استاندار است ، حتی اگر این مدیر کارش را خوب انجام داده باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان رو به رسانه‌ها اضافه می کند که اگر لازم باشد به مردم می‌گوییم چه فشارهایی را در تغییرات ایجاد و مجبور کردید تشکیلات استان به جای ناخواسته‌ای برود که استاندار در این زمینه مقاومت کرد و آنچه مصلحت مردم است را پیاده کرد.

«ذکاء اسدی» با مخاطب قرار دادن غیرمستقیم «پورابراهیمی» می‌گوید هنوز نظر دولت را نشنیده‌اند از حربه سوال و استیضاح استفاده می‌کنند. در حالی که این اختیارات برای استفاده مصالح مملکت به شما داده شده و نه برای تغییر یک بخشدار و فرماندار.

لازم به توضیح است در روزهای گذشته اخباری به «کرمان‌نو» رسیده است که برخی از ورزشکاران نزدیک به «پورابراهیمی» نماینده مردم کرمان و راور در صدد جمع‌آوری امضاء برای تدارک نامه‌ای جهت بازگرداندن «محمودی‌نیا» به صندلیش در اداره کل ورزش و جوانان هستند.

در روزهای آینده این استعفای دردسرساز خبرهای بیشتری را به همراه خواهد داشت. آیا استاندار از اختیارات خود کوتاه می‌آید و یا اینکه خط و نشان نماینده مردم برای ابقاء یک مدیر استانی به کمیسیون امنیت ملی و صحن مجلس کشیده می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1261
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.