دولت امروز و فردا می‌کند

احمد انارکی محمدی در نشست خبری که در حاشیه چهارمین نمایشگاه مطبوعات استان کرمان برگزار شد، با اشاره به گذشت بیش از پنج ماه از استعفای علیرضا رزم حسینی، استاندار پیشین کرمان گفت که ما از وزارت کشور گلایه داریم. استان‌هایی که استاندار دارند وضع خوبی ندارند چه برسد به ما که استاندار هم نداریم. متاسفانه دولت در معرفی استاندار کرمان مدام امروز و فردا می‌کند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اضافه کرد که مردم کرمان چه گناهی کردند که دولت استاندار کرمان را معرفی نمی‌کند؟ روز شنبه آقای جهانگیری به من گفت که یکشنبه تکلیف استاندار شدن آقای فدایی معلوم می‌شود اما بازهم خبری نشد.
۱۰ خردادماه وزارت کشور استعفای رزم حسینی را پذیرفت و حکم سرپرستی استانداری را به محمدجواد فدایی که در آن زمان معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری را بر عهده داشت داد.
وزارت کشور چندی پیش اعلام کرد که استاندار کرمان پس از ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به دولت معرفی می‌شود.
این قانون ۲۴ شهریورماه از سوی مجلس به دولت برای اجرا ابلاغ شد. ۲۵ شهریورماه هم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت که تعدادی از استانداران هستند که باید جایگزین شوند و در مدار این جایگزینی‌ها استاندار کرمان هم تعیین می‌شود اما بازهم تا امروز خبری از معرفی استاندار کرمان از سوی وزارت کشور نشد.
تعلل وزارت کشور صدای نمایندگان استان را درآورده. محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس روز شنبه وزیر کشور را تهدید کرد که در صورت معرفی نشدن استاندار کرمان در هفته جاری، او را به صحن علنی مجلس خواهد کشاند.
به گفته انارکی محمدی، محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور گفته دلیل تعلل در معرفی استاندار کرمان، درگیری دولت برای معرفی وزرا به مجلس بوده.
براساس اعلام وزارت کشور استانداری‌ها حداکثر تا پنج ماه می‌توانند با سرپرست اداره شوند که 10 آبان مهلت سرپرستی فدایی در استانداری کرمان تمام شد و شنیده‌ها حکایت از این دارد که شانس او برای استاندار شدن زیاد است. سخنگوی مجمع نمایندگان هم در این خصوص می‌گوید که به ما گفته‌اند به‌زودی حکم آقای فدایی از سوی وزیر کشور امضا می‌شود.
دولتی داشتیم که همه‌چیز را بهم ‌ریخت
در این نشست انارکی محمدی همچنین کنایه‌ای به دولت محمود احمدی‌نژاد زد. او گفت که مثل امروز که ترامپ آمده و نظم آمریکا را به هم زده، ما هم دولتی داشتیم که وقتی سر کار آمد همه دلسوزان نظام را کنار زد و همه‌چیز را بهم ریخت.
تکلیف حصر مشخص شود
او در پاسخ به سوالی در مورد حصر هم گفت که چه در میان اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان، اگر کسانی که فتنه بیانگیزند و به مردم ضربه بزنند، من با آن‌ها موافق نیستم. اما در مورد حصر معتقدم نباید این موضوع بلاتکلیف بماند. قوه قضاییه امیدوارم پای کار بیاید. اگر قرار به محاکمه است، این کار را صورت دهد، اگر هم تصمیم دیگری قرار است گرفته شود، بگیرد. بلاتکلیفی باعث سوءاستفاده می‌شود.
وی اضافه کرد که معتقدم کسی نباید پشت رهبری قایم شود. اگر قرار است تیری پرتاب شود، ما باید جلوتر از رهبر ایستاده باشیم نه اینکه خود را پشت رهبری مخفی کنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درباره رد لایحه CFT در شورای نگهبان و این اظهارنظر برخی نمایندگان که ایرادات گرفته‌شده در مجلس قابل اصلاح نیست و ممکن است کار به مجمع تشخیص بکشد، گفت: «کاری که مجلس درباره CFT کرد، با در نظر گرفتن سیاست‌های نظام بود. باید مجلس مجددا این لایحه را بررسی کند و نباید پیش‌داوری کرد که این لایحه در مجلس قابل اصلاح نیست و اگر کار به مجمع تشخیص بکشد، این مجمع هم به آن رای منفی می‌دهد.»
طرح‌های صنعتی رفسنجان مجوز محیط زیست را دارند
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در خصوص اینکه استان کرمان یکی از بحرانی‌ترین استان‌های کشور ازنظر خشکسالی است و از سویی شهرستان رفسنجان هم از این لحاظ شرایط به‌مراتب بدتری نسبت به شهرهای دیگر دارد، اما دیده می‌شود که از ایجاد صنایع آب بری مثل فروکروم حمایت می‌شود آن‌هم درحالی‌که در همین طرح گفته می‌شود 70 درصد نیروهای این کارخانه چینی هستند و سهم زیادی هم در ایجاد اشتغال در رفسنجان ندارد گفت که زمانی که یک طرح نوشته می‌شود، مورد تایید نهادهای مربوطه قرار می‌گیرد و بعد برای اجرا فرستاده می‌شود.
انارکی یادآور شد: «برای این طرح هم حتما سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره محیط زیست و دیگر نهادهای مربوطه ورود کردند و مجوز را داده‌اند، ما هیچ‌وقت برای چنین طرح‌هایی به‌اجبار مجوز را نمی‌گیریم.»

او ادامه داد: «از طرفی معمولا این صنایع آب برگشتی دارند و به مدار برمی‌گردد که می‌تواند دلیلی بر اجرای این طرح‌ها باشد.»
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اضافه کرد: «زمانی که یک طرح به مرحله اجرا می‌رسد، مثل طرح فروکروم که سرمایه‌گذار خارجی دارد، در مراحل اول نیروهای خودشان ورود می‌کنند و کار را به دست می‌گیرند، بنابراین زمانی حدود 6 ماه طول می‌کشد که نیروی‌های ما کار را به دست بگیرند و هنوز به فاز دوم نرسیده تمام نیروها حتما ایرانی خواهند شد.»
انارکی یادآور شد: «ولی نباید این موضوع را نادیده بگیریم که فردی کل سرمایه‌اش را در کشور ما بدون هیچ تضمینی خرج کرده است، چه انتظاری از این آدم داریم و چه به او داده‌ایم؟ زمین خریده و رونق ایجاد کرده و چیزی از ما نخواسته در این شرایط من فکر می‌کنم بهترین کاری که در رفسنجان اتفاق افتاده این است که سرمایه‌گذاری چینی سرمایه‌گذاری 2 هزارمیلیاردی انجام داده است، من فکر می‌کنم جذب سرمایه‌گذار‌ خارجی به همراه اشتغال و رونق صادرات در حال انجام است.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21092
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.