محمدعلی زلفی گل وزیر علوم رئیسی کیست؟

رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا و قائم‌مقام سابق بنیاد ملی نخبگان به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

محمدعلی زلفی‌گل متولد سال 1345 در روستای صالح آباد از حومه شهرستان آشتیان (استان مرکزی) متولد شد و  دکترای خود را در سال 1376 از دانشگاه شیراز اخذ کرد.

مرتبه علمی زلفی‌گل به ترتیب در سال‌های 1380 و 1384 به رتبه‌های علمی دانشیاری و استادی ارتقا یافت و از سوی انجمن شیمی ایران به عنوان شیمیدان برجسته زیر 40 سال کشور در گرایش شیمی آلی، انتخاب شد و از سال 83 نام وی در لیست یک درصد دانشمندان پر استناد رشته شیمی جهان، در پایگاه اطلاعات و آمار علمی ISI قرار گرفت و مورد تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری واقع شد.

انجمن شیمی ایران در سال 1392 وی را به عنوان شیمیدان برجسته گرایش شیمی آلی کشور انتخاب کرده و مورد تقدیر قرار داد. کسب رتبه اول پژوهش‌های بنیادی در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، اخذ جایزه از سازمان کنفرانس اسلامی (COMSTEC) و دریافت نشان درجه دو ملی پژوهش از ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال 1390 از دیگر افتخارات علمی کسب شده توسط وی است؛ همچنین در سال 1394 به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد و در همین سال جایزه علمی علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان کشور را نیز دریافت کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74908
2 نظرات
  1. وحید احمدی می گوید

    انتخاب دکتر زلفی گل باعث شادی اصلاح طلبان شده است
    شهید همت: هر وقت مسیر را گم کردید ببینید توپخانه دشمن کجا را میزند،

  2. ج می گوید

    اصلاح طلبان شادی و پایکوبی راه انداخته اند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.