حس خوب تماشای مسابقات ورزشی

یادداشتی از حنظله جعفری زاده کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی.

پیدا  و دنبال کردن علایق واقعی انسان اینقدرها هم ساده نیست.

هر انسانی علایق خاصی دارد. که برای خودش شگفت انگیز و پر رمز و راز است. اما علایق مشترکی هم بین انسان‌ها وجود داردکه می‌توانند مدت زمان کوتاهی آنها را گردهم بیاورند تا لحظاتی را در کنار هم به خوشی سپری کنند.

یکی از این علایق می‌تواند تماشای مسابقات ورزشی باشد. علاقه به تماشای ورزش به قدری است که بلیط ورودی مسابقات از ماه‌ها قبل خریداری می شود و حتی برخی از مردم که موفق به تهیه بلیط نشده‌اند در پشت درهای ورزشگاه تجمع می‌کنند و با دخالت پلیس مجبور می شوند که مسابقه را از تلویزیون یا صفحه نمایش بزرگ در نزدیکی ورزشگاه یا میدان شهر تماشا کنند.

هرچند که شرکت در فعالیت های جسمانی بیشتر از تماشای مسابقات توصیه می‌شود اما تماشای مسابقات ورزشی فرصتی برای دوری از کارهای روزمره فراهم می کند.

گاهی پیش می آید که برای گذراندن اوقات فراغت هیچ برنامه خاصی ندارید در این صورت دیدن مسابقات ورزشی پیشنهاد مناسبی می تواند باشد یا حتی ممکن است چون تیم محبوب شما آن روز مسابقه دارد تمام برنامه‌های خود را لغو کنید تا بتوانید آن مسابقه را تماشا کنید.

اهمیت مسابقه و هیجان پیش بینی آن نیز می تواند در این تصمیم تاثیرگذار باشد هرچه مسابقه مهم تر باشد مثل مسابقات نهایی، پیش بینی آن دشوارتر می‌شود.تماشای آن لذت بخش تر و تماشاگر بیشتری خواهد داشت.

یک تماشاگر برای پیروزی تیم خودی به تماشای مسابقه می پردازد. پس از پیروزی احساس غرور و افتخار می‌کند. حتی خود را در آن سهیم می داند.

پیروزی یا شکست تیم خودی مانند این است که خود شخصاً پیروز شده یا شکست خورده است. یکی از نیازهای اساسی انسان نیاز به گرد هم آمدن و تجمع و تشکیل یک گروه اجتماعی است.دیدن مسابقات ورزشی می‌تواند دلیل خوبی برای این امر باشد.

این گروه اجتماعی می تواند در خانه شما و با دعوت از چند دوست تشکیل شود. یا اینکه مجبور باشید به ورزشگاه یا به شهر و کشور دیگری برای تماشای مسابقه بروید.

تجارب ورزشی مردم در گذشته می تواند یکی از دلایل جذب آنها به تماشای مسابقات ورزشی باشد.

بسیاری از مردم در باشگاه‌های کوچک و بزرگ اجرای مهارت های ورزشی را تجربه کرده‌اند. یا فرزندان خود را به این باشگاه ها فرستاده اند و به دشواری و زیبایی آن پی برده اند در نتیجه تمایل بیشتری به تماشای اجرای آن مهارت ها پیدا خواهندکرد و از تماشای آن بیشتر لذت می برند.

دیدن یک عملکرد ورزشی فوق العاده، ما را به وجد می آورد. حتی اگر دانش ما نسبت به آن ورزش محدود باشد. باز هم می توانیم متوجه شویم که حرکت اجرا شده بسیار ماهرانه بوده است.

بسیاری از مردم برای دیدن قهرمانان و بازیکنان مورد علاقه‌شان به تماشای مسابقه می‌پردازند.

بازیکنان به عنوان پدیده مسابقه، الگوی اخلاق، قهرمان مسابقات و یا در اوج بودن برای مردم دوست داشتنی و قابل احترام هستند.

بعضی از ورزشکاران به اوج مهارت رشته ورزشی خود می‌رسند. . نه تنها از عملکرد خود لذت می برند بلکه میلیونها بیننده را در سراسر جهان مبهوت خود می سازند.

ادعا می شود که ورزش قهرمانی بدون حضور تماشاگر باقی نمی‌ماند. . شاید اگر تماشاگران در ورزش وجود نداشتند رکورد های ورزشی هرگز شکسته نمی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59626
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.