علیرغم مخالفت نادری و مویدی پیشنهاد شعرباف رای آورد


آسفالت شهر کرمان سرعت می‌گیرد

رئیس شورای شهر کرمان در خصوص واگذاری آسفالت شهر کرمان تا سقف ۲۰ میلیارد تومان به پیمانکار مخالفت کرد و گفت: تا زمانی که ظرفیت شهرداری در موضوع آسفالت کامل نشده با واگذاری این کار به پیمانکار مخالفم.

رئیس شورای شهر کرمان در خصوص واگذاری آسفالت شهر کرمان تا سقف ۲۰ میلیارد تومان به پیمانکار مخالفت کرد و گفت: تا زمانی که ظرفیت شهرداری در موضوع آسفالت کامل نشده با واگذاری این کار به پیمانکار مخالفم.
به گزارش کرمان‌نو مساله واگذاری پروژه آسفالت شهر کرمان که در نشست علنی جلسه گذشته هم مطرح شده بود، در جلسه امروز هم با مخالفت روبه‌رو شد.
برخی اعضای شورای شهر معتقدند با توجه به خالی بودن ظرفیت سازمان عمران شهرداری، نباید این پروژه به پیمانکار واگذار شود.
در این قرارداد ۲۰ میلیاردی قرار است پیمانکار ۴ میلیارد را نقد و مابقی را به صورت زمین یا پروانه دریافت کند.
شهردار کرمان و برخی اعضا که موافق این واگذاری به پیمانکار هستند می‌گویند ماشین آلات سازمان عمران شهرداری کرمان مستهلک هستند و شهرداری پولی برای نوسازی این ماشین آلات ندارد.
علیرضا نادری، رئیس شورای شهر کرمان اما می‌گوید با ۴ میلیاردی که قرار است به صورت نقد به پیمانکار بدهیم می‌شود ماشین آلات را نوسازی کرد و کار ۲۰ میلیاردی را با ۴ میلیارد خود شهرداری انجام دهد.
علیرضا نادری گفت: کارمندان سازمان عمران متخصص و علاقه‌مند هستند اما بیکارند و از بیکاری دلخورند.
مویدی هم با نادری موافقت کرد و گفت: کمیسیون عمران هم با واگذاری به پیمانکار مخالف است و باید از ظرفیت شهرداری استفاده کرد
شهردار کرمان با اشاره به نیاز مبرم شهر کرمان به آسفالت اضافه کرد: قرار نیست فقط پیمانکار کار کند و از ظرفیت سازمان عمران به طور کامل در لکه‌گیری و خودیاری استفاده می‌شود.
او ادامه داد: شهر کرمان در دو سال آینده ۸۰ میلیارد تومان آسفالت نیاز دارد و می‌خواهیم ۲۰ میلیارد را پیمانکار انجام دهد تا در دو جبهه کار را جلو ببریم.
شعرباف افزود:مشکل این است که بیشتر ماشین آلات شهرداری اجاره‌ای است که قصد داریم در یک قرارداد تهاتر تعدادی ماشین‌آلات نو برای سازمان عمران خریداری کنیم.
شهردار با اشاره به اینکه اگر می‌شد ۲ پیمانکار دیگر هم به مجموعه اضافه می‌کردیم گفت: کیفیتش آسفالتی که شهرداری می‌تواند با شرایط کنونی انجام دهد نسبت به پیمانکار پایین‌تر است. ضمنا قرار نیست ۴ میلیارد را در شروع کار به صورت یکجا به پیمانکار بدهیم لذا شهرداری ۴ میلیارد ندارد تا بتواند قبل از سال ماشین آلاتش را تعمیر کند.
سعید شعرباف می‌گوید اجازه دهید تا یک سال آینده به کمک پیمانکار مساله آسفالت شهر کرمان را حل کنیم و کم کم بر روی ظرفیت سازمان عمران و نوسازی امکانات سرمایه گذاری کنیم تا یکسال آینده دیگر نیازی به پیمانکار نباشد.
در نهایت اینکه آسفالت شهر کرمان تا سقف ۲۰ میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شود در صحن علنی شورای شهر رای آورد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84400
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.