در همایش استانی نماز عنوان شد


ابراز تاسف فرمانده سپاه استان کرمان از تبدیل شدن مساجد به خانه سالمندان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با ابراز تاسف از اینکه مساجد به خانه سالمندان تبدیل می شود، اظهار کرد: مسجد جای جوانان و مسجد جای آرامش انسان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سردار “حسین معروفی” امروز ۱۰ آبان ماه در همایش استانی نماز سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ۱۰ نمازخانه در پایگاه های سپاه ثارالله استان کرمان در هفته پاسدار به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اگر طهارت روح و جسم باشد، قطعا ریا نیست و در ادامه با یادآوری خاطرات خود در جبهه های دفاع مقدس و اسارت در زمینه نماز افزود: رزمندگان اگر در جبهه ها از هیچ چیزی هراس نداشتند، به این دلیل بود که آنها باور قلبی به خدا داشتند و فقط از خدا می ترسیدند. برخی اوقات در بعضی از عملیات ها، رزمندگان نماز را در حال راه رفتن، خواندند.

فرمانده ثارالله استان کرمان با اشاره به خواسته اسرا در دوران اسارت، اظهار کرد: اسرا با وجود تشنگی و گرسنگی، می پرسیدند که با دست های بسته و بدون تیمم چگونه نماز بخوانیم و با همین حال نمازی فراموش نشدنی خواندیم.

وی ادامه داد: سختی ها در اسارت با ارتباط با خدا آرام می شد و این امر با نمازِ با خلوص محقق می شد.

معروفی با ابراز تاسف از اینکه مساجد به خانه سالمندان تبدیل می شود، اظهار کرد: مسجد جای جوانان و مسجد جای آرامش انسان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۳۶۰۰ مسجد در استان کرمان وجود دارد که باید این مساجد به مرکز معراج جوانان در گام دوم انقلاب تبدیل شود.

۱۰ نمازخانه در سپاه ثارالله استان کرمان در حال احداث است

حجت الاسلام “علی عرب پور” مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ادامه به تبیین ویژگی های نماز پرداخت و گفت: نماز در مقوله تشریف اوج عرفان انسان هاست.

وی نماز را عمود ارزش ها دانست و بیان کرد: در دوران کرونا، نماز جماعت سپاه با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی برقرار بوده است.

عربپور نماز را یک راهبرد عظیم می داند و بیان کرد: نماز به مسلمانی ما هویت می بخشد و در پایگاه های سپاه ثارالله استان کرمان ۱۰ نمازخانه در دست ساخت داریم و ۱۶ باب نمازخانه (صرفا به عنوان نمازخانه از آن استفاده می شود) در سپاه ثارالله استان فعال هستند. گفتنی است در همه پایگاه های ما مکانی به نمازخانه اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم پیام ویدیویی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی مسئول ستاد اقامه نماز کشور و همچنین پیام سردار محبی دبیر اجلاسیه سراسری نماز سپاه پاسداران نیز پخش شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79165
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.