ازدحام در مراکز فروش سیم‌کارت | وام یک میلیونی فاصله‌گذاری اجتماعی را زیر پا گذاشت

با اعلام خبر عدم دریافت وام یک میلیونی سرپرستان خانوار بدون سیم‌کارت صبح امروز با ازدحام بالای درخواست سیم‌کارت در مراکز فروش، بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مواجه بودیم.

پس از اعلام جزییات دریافت وام یک میلیونی مشخص شد سرپرستان خانوار برای دریافت پیامک مربوط باید یک سیم‌کارت به نام خود داشته باشند.

با اعلام این خبر صبح امروز تصاویری از ازدحام زیاد افراد مراجعه‌کننده به دفاتر پیشخوان دولت و مراکز فروش سیم‌کارت برای دریافت سیم‌کارت منتشر شد.

تصاویر نشان می‌‌دهد افراد زیادی در صف‌های طولانی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی به دفاتر پیشخوان دولت و مراکز فروش سیم‌کارت مراجعه کرده‌اند.

این درحالی‌که است که به گفته وزیر بهداشت اوضاع کشور هنوز به روال عادی برنگشته و رعایت اصول بهداشتی همچنان لازم است.

نکته قابل تأمل دیگر رده سنی بالای افراد مراجعه‌کننده است که می‌تواند خطرات زیادی برای آن‌ها داشته باشد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی در همین مورد می‌گوید: در کشور حدود 2.5 میلیون سرپرست خانوار هیچ سیم‌کارتی به نامشان نیست که این افراد موظف‌اند برای دریافت این وام، سیم‌کارت تهیه کنند در غیر این صورت هیچ راهی برای ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی وجود ندارد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی در ادامه توضیح داد: خانوارهایی که متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی هستند، تا آخرین ساعات فروردین ماه یعنی یک شنبه ساعت 12 بامداد مهلت دارند تا نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.

وی مطرح کرد: از دوشنبه صبح مورخ یکم اردیبهشت، اطلاعات خانوارهای متقاضی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سپس به بانک‌ها داده می‌شود و از چهارشنبه مورخ سوم اردیبهشت ماه، مبالغ به حساب سرپرستان واریز می‌شود.

میرزایی عنوان کرد: افرادی که تا پایان فروردین ماه به هر دلیل نتوانند پیام را ارسال کنند، از ابتدای اردیبهشت تا 18 این ماه مهلت دارند تا نسبت به دریافت وام اقدام کنند، با این تفاوت که وام این افراد پس از ماه مبارک رمضان به حسابشان واریز خواهد شد.

در شرایط حساس کنونی که مبارزه با کرونا در اولویت همه کارها قرار دارد دیدن چنین صحنه‌هایی بسیار تأسف آور است.

جا دارد مسئولان زی ربط چاره‌ای برای این مشکل بی اندیشند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47434
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.