استاندار کرمان: اختلافات مناطق از موانع توسعه است

استاندار کرمان که برای معرفی سرپرست فرمانداری جیرفت به این شهرستان سفر کرده بود ضمن تشریح فرآیند انتخاب این مسئول در جنوب استان تاکید کرد که یکی از موانع توسعه، اختلافات مناطق است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در جمع مردم و مدیران جیرفت در مراسم معارفه سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان افزود: همه باید ضمن پرهیز از اینکه بر اختلافات متمرکز شوند، کمک کنیم مناطق مختلف توسعه یابند؛ در این زمینه فرماندار نیز باید قدرت اقناع سازی و سازماندهی منطقه را داشته باشد تا با استفاده از مجموعه اختیارات در شهرستان، کارها را پیش ببرد.

وی در ادامه با اشاره به فرآیند انتخاب فرماندار جدید شهرستان جیرفت اظهار داشت:  ۲۰ گزینه برای انتخاب تصدی پست فرمانداری جیرفت داشتیم اما انتخاب فرماندار تصمیم خودم بود، هر چند در این راه مشورت هم گرفتم.

استاندار کرمان تصریح کرد: فرماندار جدید جیرفت ضمن دریافت مشورت، از نظرات نخبگان در شهرستان استفاده کند و نیروهای انسانی فعال و پرانرژی را نیز به کار بگیرد و از نظرات مشورتی آنان در حوزه های مختلف استفاده کند.

اختلافات را برای اعتلای منطقه کنار بگذاریم

وی گفت: فرصت مسئولیت کوتاه است و پذیرفته ایم که حرف مردم را بشنویم و برای آنان وقت بگذاریم؛ بنابراین باید اختلافات را کنار بگذاریم و از زمان انتخاب فرماندار همه کمک کنیم تا مردم از اعتلای منطقه نفع ببرند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سرکشی به مردم و روستاها به همراه مدیران و کنترل اوضاع از دیگر وظایف فرماندار است بر ضرورت بسیج همه ظرفیت ها برای ایجاد همگرایی بیشتر و حل مشکلات تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به مشکل جاری شدن سیل و  ساخت سیل بند در جنوب استان کرمان طی اواخر سال گذشته گفت که جبران خسارت های این حادثه باید به صورت جدی در دستور کار باشد.

فداکار با بیان اینکه فرآیند توسعه را باید در سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری پیش ببریم اظهارداشت: صنعت نیاز جدی است و در کشاورزی باید الگوی کشت اصلاح شود؛ همچنین ظرفیت های گردشگری خوبی در کُنارصندل و دقیانوس وجود دارد و زیرساخت های گردشگری نیز باید تامین شود.

رسیدگی به مشکلات همه از هر جناح سیاسی

استاندار کرمان با بیان اینکه باید رضای خدا را در تصمیم های خود لحاظ کنیم گفت: فرماندار باید گوش شنوای همه باشد و به عنوان نماینده دولت، به مشکل همه مردم از هر جناح سیاسی رسیدگی کند.

وی افزود: وقتی نگاه ما برای خدمت باشد، مردم ولی نعمت می شوند و این نگاه وظیفه ما را سنگین تر می کند؛ مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی یک امانت بر گردن ماست که پاسخگویی سختی هم دارد.

فداکار با اشاره ‌به ضرورت توجه به پیشکسوتان فرهنگی – ورزشی شهرستان جیرفت تصریح کرد: بخش هایی در  شهرستان وجود دارد که باید مشکلات آنها رفع شود؛ رهبر معظم انقلاب نیز چندین سال در این منطقه تبعید بوده اند و مردم این منطقه به نظام ارادت دارند.

وی تاکید کرد: استقرار ادارات کل در جنوب استان کرمان ظرفیت بزرگی برای فعالیت در منطقه است، زیرا فرماندار می تواند نقش استاندار را در این منطقه داشته باشد، لذا کوتاهی در این حوزه پذیرفته نیست.

شورای راهبردی جنوب کرمان مصوب می شود

فداکار در ادامه با اشاره به انتصاب مشاور استاندار در امور مربوط به جنوب استان طی روزهای اخیر اظهار داشت: برقراری شورای راهبردی جنوب استان را در سفر دولت به استان کرمان مصوب می‌کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: تاکید بر تکریم خانواده و فرزندان شهدا را دارم؛ شهید سلیمانی الگوی ما در این حوزه است و یادگاران سال‌های جنگ و جانبازان نباید فراموش شوند.

به گزارش ایرنا مراسم معارفه سرپرست فرمانداری جیرفت با حضور امام جمعه این شهرستان، نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.

در این مراسم  احمد بلندنظر به عنوان سرپرست فرمانداری جیرفت معرفی و از خدمات سه ساله ابوذر عطاپور وزیری قدردانی شد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90155
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.