اعلام شرایط برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان کرمان

جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان گفت: در زمینه برگزاری مراسم شب های قدر و نماز عید فطر مصوب شده در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل ها از جمله فاصله گذاری و زدن ماسک برگزار می شود و در شهرهای نارنجی و قرمز صرفا در فضای باز و زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت و با رعایت فاصله گذاری باشد.

به گزارش کرمان نو، محمدصادق بصیری پیش از ظهر امروز چهارم اریبهشت ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: امروز در ستاد ملی کرونا اعلام شد نوع جدیدی از ویروس کرونا در هند شناسائی شده و به دلیل نزدیکی و ارتباط هند با مرز شرقی کشور ما، استان های شرقی باید آمادگی لازم را برای کنترل مبادی ورودی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر در استان کرمان هشت شهرستان(سیرجان، شهربابک، کرمان، زرند، رفسنجان، بافت، کهنوج و جیرفت) دارای وضعیت قرمز، هفت شهرستان(انار، بردسیر، بم، رودبار جنوب، کوهبنان، منوجان و نرماشیر) نارنجی و هشت شهرستان(ارزوئیه، رابر، راور، ریگان، عنبرآباد، فاریاب، قلعه گنج و فهرج) در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و تغییر وضعیت جیرفت و کهنوج از نارنجی به قرمز نگرانی را در شهرستان های جنوبی افزایش داده و باید حساس تر باشیم.

بصیری با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در هفته گذشته مبنی بر تشدید نظارت بر اجرای محدودیت های کرونایی و تشکیل روزانه جلسات ستاد استانی تصریح کرد: هر روز با رویکرد منطقه ای ستاد استانی تشکیل شده است.

معاون استاندار کرمان در ادامه با اشاره به مصوبات ستاد کرونا بیان کرد: کادر اجرایی مدارس در مناطق قرمز و نارنجی برای کارهای آموزشی حداکثر باید سه نفر حضور داشته باشند.

وی افزود: در زمینه برگزاری مراسم شب های قدر و نماز عید فطر مصوب شده در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل ها از جمله فاصله گذاری و زدن ماسک برگزار می شود و در شهرهای نارنجی و قرمز صرفا در فضای باز و زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت و با رعایت فاصله گذاری باشد.

بصیری با بیان اینکه با توجه به اینکه منع تردد شبانه همچنان برقرار است، در شب های قدر در سطح شهرها این منع تردد برداشته می شود، گفت: برگزاری نماز عید فطر نیز مانند مراسم شب های قدر در شهرهای دارای وضعیت های زرد و آبی و قرمز و نارنجی خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز در ستاد کرونا اعلام شد هفته آینده طرحی برای تسهیلات در نظر گرفته شده برای اصناف ارائه می شود.

جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان گفت: کرمان جزو استان های برتر در تمکین اصناف و مردم(معادل 81 درصد) در محدودیت های اخیر کرونایی بوده است.

وی افزود: میزان استفاده از ماسک در کشور 63 درصد و در استان کرمان 65 درصد است که باید بیش از این باشد.

بصیری تصریح کرد: وضعیت ما در رعایت پروتکل ها نسبت به میانگین کشور نسبتا بهتر است و با توجه به ویروس جدید هندی کار باید با دقت و جدیت بیشتری صورت بگیرد.

حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: در قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی، مقرر شد نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بسیج ادارات صورت بگیرد چراکه بعضا در ادارات پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69210
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.