افتتاح اولین باجه بانکی ویژه روشندلان

اولین باجه بانکی ویژه نابینایان استان کرمان در شعبه معلم بانک تجارت راه اندازی شد.

رئیس شعب بانک تجارت استان کرمان با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس بانک تجارت گفت: به طور همزمان 40 سامانه بانکی ویژه نابینایان برای روشندلان در کشور افتتاح شده است.

مسلم سلطانی هفشجانی در مراسم افتتاح اولین باجه بانکی مخصوص نابینایان افزود: بهبود تسهیلات بانکی موجب افزایش گردش مالی و رضایت مشتریان می‌شود.

وی اعطای تسهیلات به قضات ، دانشجویان، روستائیان و خانواده شهدا را از جمله خدمات شعب تجارت به اقشار مختلف جامعه عنوان کرد.
وی افزود: سیستم ویژه نابینایان سیستمی گویا است که کارهای بانکی نابینایان را تسهیل و تثبیت می‌کند.

او اضافه کرد: با افتتاح این باجه دیگر نیاز نیست برای هر کار بانکی کسی روشندلان را همراهی کند.

او با اشاره به حساسیت و ضرورت کارهای بانکی تصریح کرد: امنیت و ابزار استفاده مشتریان از امکانات بانکی را باید فراهم کنیم.

سلطانی در خصوص ارائه خدمات بانک ها ابراز امیدواری کرد و گفت: بانک ها مسئولیت های اجتماعی که از پیش تعیین کرده‌ایم را انجام داده و با توان مالی منشا خدمت هم باشند.

تسهیلات برای افراد دارای معلولیت باید در فرهنگ جا بیافتد

مدیرکل اداره بهزیستی استان کرمان در این مراسم با تاکید بر رعایت حقوق افراد دارای معلولیت گفت: ارائه خدمات به این افراد قبل از اینکه به نفع کسی باشد باید فرهنگ شود.

عباس صادق‌زاده در خصوص افتتاح باجه بانکی ویژه معلولین تصریح کرد: در این سال ها هر نابینا به سختی یا کسی به نیابت از او کارش انجام شده اما با این اتفاق یک فرهنگی آغاز میشود که غنی است.

وی گفت: این کار سال ها نبوده است و انجام کارهایی به ظاهر نبودشان اشکال ندارد ، قابل تقدیر است.

وی افزود: افراد دارای معلولیت یک اقلیت بزرگ جامعه هستند که باید به آن ها احترام گذاشته شود.

صادق‌زاده گفت که تسهیلات برای افراد دارای معلولیت علاوه بر رفع نیاز باید در فرهنگ جا بیافتد.

 

حضور7 هزار روشندل در استان کرمان

 

صادق‌زاده با اشاره به اینکه 7 هزارنفر دارای اختلال بینایی در استان وجود دارد گفت: متاسفانه از این تعداد خیلی ها قابل پیشگیری بوده اند و حال نیازمند به خدمات هستند.

وی تاکید کرد: باید حقوق ورود به جامعه را برای افراد معلول لحاظ کنیم.

او افزود: از رفتار های این افراد دیده ام که اگر حق شان رعایت کنیم به هیچ کس نیاز ندارند و حتی نیاز ما را هم برطرف می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک ها با بیان اینکه در خصوص خدمات بانکی کوتاهی هایی شده است، گفت: در سیستم بانکی کشور به گونه ای که بایستی باشد نتوانستیم ارائه خدمت کرده باشیم.

الله داد محمدی در مراسم افتتاح باجه بانکی نابینایان با ابراز امیدواری به ارائه خدمات به طیف های مختلف جامعه افزود: در خصوص راه اندازی این باجه از بانک تجارت تشکر می‌کنم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42222
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.