انتقال 25 میلیون مترمکعب آب‌های شرب زیرزمینی به کارخانه مس سرچشمه

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال ۲۵ میلیون متر مکعب از آب های شرب منابع زیر زمینی شهرستان شهربابک به کارخانه مس سرچشمه، اظهار کرد: وزارت نیرو به ازاء هر متر مکعب آب از شرکت ملی مس پول دریافت می کند، این درآمد به کجا می‌رود و چرا یک ریال از این مبلغ صرف مدیریت آب منابع شهرستان نمی شود.
 علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی در پی شدت بحران بی آبی، انتقال آب‌های زیرزمینی به کارخانه مس سرچشمه و همچنین مشکلاتی که در روند اجرایی نمودن پروژه فاضلاب شهری شهربابک به وجود آمده است، از وزیر نیرو خواست تا پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم شهرستان شهربابک باشد.
وی در طرح سوال از وزیر نیرو از عملی نشدن شعارهای مقابله با بحران بی آبی بالاخص در استان کرمان اظهار نارضایتی کرد و خواستار اطلاع از اقداماتی که این وزرات در حوزه حفظ منابع آبی انجام داده است، شد.
اسدی با اشاره به انتقال ۲۵ میلیون متر مکعب از آب های شرب منابع زیر زمینی شهرستان شهربابک به کارخانه مس سرچشمه، اظهار کرد: وزارت نیرو به ازاء هر متر مکعب آب از شرکت ملی مس پول دریافت می کند، این درآمد به کجا می‌رود و چرا یک ریال از این مبلغ صرف مدیریت آب منابع شهرستان نمی شود.
نماینده مردم شهربابک در ادامه عنوان کرد: متوسط بهره مندی از شبکه فاضلاب شهری در کشور ۵۰ درصد است در حالی که این رقم در استان کرمان به زیر ۵ درصد می رسد و اکنون که بنده اولویت و وقت خود برای ایجاد پروژه فاضلاب شهری شهربابک و استفاده از پساب آن در مس سرچشمه قرار دادم، وزارت نیرو به جای حمایت و همکاری با سنگ اندازی های مختلف مانع از اجرایی شدن این طرح شده است.
وی افزود: جای تاسف است که در این بحران بی آبی، بخش زیادی از آب شرب که باید وارد شبکه های آب شرب شهر و روستاها شود هدر می رود و هیچ اقدامی در راستای بازسازی این شبکه های فرسوده انجام نمی گیرد در حالیکه روستاهای شهربابک و دو شهر دهج و جوزم و دهستان خبر از معدود شهرهای  کشورند که در بی آبی به سر می برند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19083
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.