پیام فرمانده سپاه ثارالله کرمان به رسانه‌ها و پاسخ علی بهرامی

سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان در آستانه ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، در پیامی که نسخه ای از آن به دنفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان استان ارسال شده، آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیران، سردبیران و خبرنگاران رسانه‌های دیار کریمان در استان کرمان

پس از سلام و تحیات در آستانه سالروز شهادت فرزند رشید و انقلابی امام و امت، شهید محمود صارمی و روز خبرنگار برخود فرض می‌دانم از زحمات و تلاش‌های چهره‌های مؤمن انقلابی و ولایت مدار در عرصه رسانه تقدیر و تشکر نموده و عنایت دلسوزان این عرصه را به نکات زیر که مطالبات اقشار مردم می‌باشد، جلب نمایم:

۱-چرا بعضی از رسانه ها، از پرداختن به فراگیری علمی و عملی قرآن و احادیث رسول خدا( صلوات الله علیه) و ائمه هدی(علیهم السلام )برای مخاطبین خودداری می‌نمایند؟

۲-چرا بعضی از رسانه ها، از تبیین شخصیت امام راحل عظیم الشأن و امام خامنه‌ای مدظله العالی پرهیز کرده و فقط به جمله‌ای کوتاه اکتفا می‌کنند؟

۳-چرا بعضی از رسانه ها، از توفیقات وموفقیت‌های بسیار گسترده و عمیق و معجزه آسای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته پرهیز داشته و فقط و فقط به طرح مشکلات بدون نقد منصفانه می‌پردازند؟

۴-چرا بعضی از رسانه ها، از طرح جنایت‌ها و خیانت‌های رژیم منحوس پهلوی، آمریکا، انگلیس، رژیم غاصب صهیونیسم، بعضی دولت‌های مرتجع منطقه مثل رژیم آل سقوط و دنباله رو‌های آنان نظیر منافقین وسلطنت طلب ها، تحلیلی عالمانه و واقع گرایانه ارائه نمی‌کنند؟

۵-چرا بعضی از رسانه ها، از خیانت فتنه، فتنه گران و سران آنان در سال ۷۸،۸۸،۹۶ سخنی نگفته و حتی بعضاً از فتنه دفاع می‌کنند؟

۶-چرا بعضی از رسانه ها، از طرح زندانیان آزادشده پس از اتمام محکومیت فتنه گری و قرارگرفتن در مسئولیت‌ها سخنی به میان نیاورده و مهرسکوت بر رسانه هایشان زده و از آنان تجلیل و تقدیر می کنند؟

۷-چرا بعضی از رسانه ها، زمینه سازی برای مطالبه گری مردم و پاسخگویی مسئولان و اقدام به هنگام آنان را فراهم ننموده و فقط با تعریف و تمجید از بعضی مسئولان خود را قانع می‌کنند؟

۸-چرا بعضی از رسانه ها، مشکلات معیشتی اقشار مردم را مطرح نکرده و راهکار‌های منطقی ارائه ننموده و فقط به تبلیغات پول ساز برای مرفهین بی درد اکتفا می‌کنند؟

۹-چرا بعضی از رسانه ها، نسبت به بدحجابی و بی حجابی، استفاده از حیوانات درخودرو و منزل، کنسرت‌های خلاف شرع و قانون، ورزش بانوان با حرکت‌های ابتذال، لباس‌ها با مدل غربی، آرایش‌های تهییج کننده و شبهه پراکنی توسط دشمنان در فضای مجازی در عرصه ابتذال فکری واخلاقی همانند فمنیسم، هوی متال و راک و غیره هیچ حرف و سخنی نمی‌گویند؟

۱۰-چرا بعضی رسانه ها، رسالت و تکلیف الهی، قانونی، عقلی، شرعی و ملی خود را فراموش کرده و بادریافت پول‌های کذایی فقط و فقط کورکورانه افکار و اندیشه لیبرال دموکراسی و فرهنگ غرب را تبلیغ می‌نمایند و به این کار بی اساس افتخار می‌کنند؟

۱۱-چرا بعضی از رسانه ها، انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن، انقلابی حرکت کردن، انقلابی ماندن را از مسئولان طلب نمی کنند و فقط به کار‌های روزمره خود را قانع می‌کنند؟

۱۲-چرا بعضی از رسانه ها، فقط عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (صلی الله علیه وآله) در استان را نقد کرده و مرتب با سؤالات گوناگون پیگیر اقدامات قرارگاه هستند، لذا هیچ سؤال و مطالبه‌ای از کسانی که سهام طلایی، مؤسسه مولی الموحدین، هفت باغ علوی، ارگ بم، کارخانجات، معادن، مراکز تفریحی را در اختیاردارند، پرسیده نمی‌شود و این‌ها خط قرمز است و نباید مطالبه و مطرح شوند؟!

۱۳-چرا بعضی از رسانه ها، به مفاسد اقتصادی که مانند زالو خون مردم را می‌مکند نپرداخته و فقط به بیان یک خبر کوتاه اکتفا نموده و به عناصر اصلی نمی‌پردازند؟

۱۴-چرا بعضی از رسانه‌ها، از طرح الگو‌های اصلی و اثرگذار همانند نقش رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت و نقش کلیدی فرمانده مجاهد و فداکار آن عرصه، سردار حاج قاسم سلیمانی و سپاه و بسیج به صورت مستشاری سخنی نگفته و دلخوش به الگو‌های بدلی و غربی، روز را شب می‌کنند؟ در پایان امیدوارم اصحاب رسانه وظایف و تکالیف خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران به بهترین وجه انجام داده و سؤالات و مطالبات اقشار مردم را با پاسخ صریح و روشن خود آگاه و مطلع نموده و بیش از گذشته نقش خود را ایفا نمایند. ان شاالله

علی بهرامی، نایب رییس شورای شهر کرمان که سابقه سردبیری هفته نامه بیداری را دارد، در پاسخ به سردار ابوحمزه نوشت:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

فرمانده محترم سپاه ثارا…
با سلام وتحیات،پیام شما درسالروز شهادت فرزند مردم شجاع وآزادی خواه و دیندارایران اسلامی« محمود صارمی» وروزخبرنگارحقیقتا موجب شگفتی بود،اگر عده ای ندانند شما که امکانات مناسب اطلاعاتی دارید حتما می دانید که بسیاری از موارد مطرح شده اساسا امکان پذیر نیست،ازجمله دریافت پول کذایی برای تبلیغ کورکورانه فرهنگ غرب!آیا می توان تصور کرد که شما ازاین موضوع درموردی اطلاع داشته باشید و یک لحظه در دستگیری این چنین افرادی تعلل کرده باشید؟!ضمن اینکه به لطف فضای محدود ایجاد شده، مطبوعات داخلی هم ،مانند صدا وسیما دیگرچندان مورد توجه مردم نیستند که کسی بخواهد به آنها پول بپردازد. نقد عملکرد قرارگاه خاتم نباید موجب پریشانی شما باشد واساسا نیازتغییرنگرش نسبت به نقدتان به صورت جدی احساس می شود. این یکی ازآفات هرقدرتی است که نقد خود را منفی بداند و به جای استقبال از آن گله‌مند باشد .
فرموده‌اید که چرا ازوضعیت نامناسب معیشت مردم سخن گفته نمی شود، بسیار موجب تعجب است چرا که همه می دانند خبرنگاران خود یکی ازمحرومترین اقشار جامعه هستند. ای کاش شما در این روز به این موضوع می پرداختید و در فرصت پیش آمده اندکی دلجویی از این قشر مستضعف می نمودید. رسانه ها ذاتا خود همیشه طلب کارمسولین بوده‌اند وشما نیز ازمسولین بلند مرتبه هستید.
آنچه موجب شده که این مطالبه گری کم شود برخوردهایی است که بعد ازهرمطالبه صورت می گیرد. برخوردهایی که برخلاف برخورد با بعضی ازمفاسد اقتصادی صرفا نمایشی نیست، سخت گیری‌هایی که باعث شده کشورما ایران یکی از سخت ترین شرایط را برای خبرنگاران مستقل داشته باشد. مفاسد اقتصادی مانند خوره به جان مردم افتاده اند، انتظار می رود شما به عنوان فرمانده سپاه وارد شوید و با قاطعیت فاسدان قدرتمند را دستگیرکنید وتحویل مراجع دهید تا حال وروزمردم روز به روز بدترنشود. کاش تغییررویه بدهیم و درمقابل قدرت وامکانات فراوانی که داریم پاسخ گو باشیم. حقیقتا جای تعجب است با این همه مشکلات وگرفتاريه مردم نگهداری حیوان خانگی به این حد موجب پریشانی حضرتعالی شده است. اساسا اگر حیوان خانگی را درخانه نگه ندارند درکجا نگهداری کنند؟!و اگربا خودرو جابه جا نکنند با چه وسیله ای جابه جا کنند؟
کاش یاد بگیریم در امورخصوصی دیگران دخالت نکنیم ،کاش خود را خرد مطلق نپنداریم و درچندپاراگراف نخواهیم همه مشکلات و گرفتاری ها را سرهم بندی کرده و آن را به گردن کم تقصیرترین قشرجامعه بيندازيم، دوران تک صدایی به سررسیده است.امروز چشم های زیادی ما را می بینند وهر خط وکلمه نشان دهنده وضعیت کلی ماست.
وقتی شما به عنوان یک مدیر ارشد کشور« فمنیسم»،«هوی متال»،«راک»،«حیوان خانگی» و«ورزش بانوان»را به عنوان ابتذال فکری واخلاقی پشت سرهم قرارمی‌دهید،جوانان بادانش اما به حاشیه رانده شده ما بیش از بیش احساس می‌کنند حقشان خورده شده وعده ای هم این را نشانه وجود بی برنامگی و باری به هر جهتی ،در سطوح مختلف می بینند.
به سهم خود از شما سپاسگزارم که به یاد خبرنگاران بوده‌اید و حتی وظیفه خبرنگاری به دوش گرفته اید و تذکرو رهنمود و اطلاع رسانی فرموده اید.
کاش به اندازه قدرتی که داریم پاسخ گو باشیم،آرزوی ما داشتن سپاهی قدرتمند،توانا،بابرنامه،منصف،خردمند،قانون‌مدار ومبارز با قدرت ها ومفاسد مالی است.
شما میراث دارجوانان وطن هستید که جانشان را برای استقلال ،آزادی وجمهوری اسلامی نثارکرده اند و امروز باید پاسخگوی آن همه فداکاری وایثار و این همه قدرت و امکانات که در اختیار دارید به مردم رنج کشیده ومحروم باشید.
به عنوان عضو بسیارکوچکی از خانواده مطبوعات از همکاران مظلوم و پرتلاش خبرنگار دعوت می کنم به نامه شما اهمیت لازم را داده ونسبت به موارد مطرح شده دیدگاه های خود را شجاعانه وآنطور که فرموده اید طلبکارانه بیان نمایند.
«در می خانه ببستند خدایا مپسند»
«که در خانه تزویر وریا بگشایند »

من الله توفیق

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19095
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.