بم رتبه نخست تعداد معلولیت در استان را دارد | کلینیک غربالگری ژنتیک بم به دلیل نبود پزشک متخصص راه‌اندازی نشد

علیرضا اشرف زاده افزود: 142 معلول ضایع نخاعی هزار و 152 جسمی و سالمند، 269 ناشنوا، 222 نابینا، 625 بیمار اعصاب و روان و 299 فرد مصروع در بهزیستی شهرستان بم پرونده دارند و 2 هزار و 594 نفر مستمری دریافت می کنند.

آنطور که ایرنا نوشته وی اظهار داشت: مناسب سازی فضای شهر برای تردد و انجام امور اولیه معلولان باید توسط مسوولان جدی گرفته شود.

رییس بهزیستی شهرستان بم گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد در راستای مناسب سازی شهر برای معلولان اما تاکنون اقدام جدی انجام نشده و این معضل بزرگی است که موجب محدودیت برای افراد ناتوان می شود.

اشرف زاده اظهار داشت: دو مرکز شنوایی سنجی کشت حلزون در شهرستان بم راه اندازی شده که از ابتدای سال تا پایان مهرماه پنج مورد کشت حلزون به صورت رایگان برای مددجویان انجام شده است.

وی عنوان کرد: کلینیک غربالگری ژنتیک بم نیز به دلیل نبود پزشک متخصص راه اندازی نشد و هر یک از مددجویان برای آزمایش های ژنتیک به کرمان معرفی می شوند که تا سقف پنج میلیون تومان برای انجام این آزمایشات به آنها وام پرداخت می شود.

رییس بهزیستی بم خاطر نشان کرد: بروز بیشتر معلولیت ها بدلیل ازدواج های فامیلی و ژنتیک است اما بعد از زلزله پنجم دی ماه بم آمار جمعیت معلولان این شهرستان افزایش یافته به گونه ای که قبل از زلزله 200 معلول داشتیم اما بعد از آن این تعداد به هفت هزار مورد رسید که برخی از این تعداد با انجام فیزیوتراپی و درمان بعد از گذشت چند سال بهبود یافتند.

وی افزود: از جمله تشکل های معلولان شهرستان بم انجمن ضایع نخاعی است که حدود 300پرونده از مددجویان در این انجمن قرار دارد و هشت مرکز غیردولتی نیز زیر نظر بهزیستی در حال ارائه خدمات به افراد معلول است.

مناسب‌سازی شهر کرمان برای معلولان کلید می‌خورد | تعیین تکلیف مسابقه طرح زیرگذر آزادی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21534
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.