تاخیر در آغاز به کار آبنیل شمالی | پورابراهیمی: طبق توافق وزیر این معدن باید سال گذشته عملیاتی می‌شد

محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک مدیران صندوق بازنشستگی فولاد کشور گفت: باید برنامه زمانبندی آبنیل شمالی عملیاتی شود در غیر این صورت سوال ما از وزیر تعاون در خصوص عدم ایفای تعهدات شرکت زغالسنگ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک مدیران صندوق بازنشستگی فولاد کشور گفت: مشکلات متعددی در خصوص شرکت زغالسنگ کرمان بوده که موجب دغدغه جدی ما در مورد ادامه فعالیت ها و نیازمند توجه ویژه صندوق بازنشستگی فولاد به عنوان صاحب و مالک این شرکت است.

به گزارش ایسنا وی افزود: این اقدام شما به افزایش شفافیت کمک کرد و همچنین تعهدات شما در حوزه مسائل مرتبط با شرکت زغالسنگ را قطعا افزایش می دهد.

پورابراهیمی بیان کرد: با توجه به اینکه قرار است سهام شرکت‌های سنگ آهن مرکزی، زغالسنگ طبس و معادن اسفندقه و زغالسنگ کرمان به عنوان بخشی از سهام شرکت‌های مالکیتی مرتبط به شرکتی سرمایه گذاری دالاهو در بورس عرضه شود، پیشنهاد ما این است که بخشی از این سهام به صورت نرخ های ترجیحی به بازنشستگان به عنوان صاحبان شرکت و همچنین به کارگران شرکت‌هایی که سهام دار اصلی و مالکیت و مدیریت آن متعلق به شرکت صندوق فولاد کشور است واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۱۵ هزار نفر بازنشسته فولاد و بیش ۳ هزار نفر کارگر مستقیم این شرکت هستند پیشنهاد داریم که این سهام به صورت ترجیحی از محل سود سنواتی آینده این شرکت ها در اختیار کارگران قرار گیرد که به عنوان بخشی از حمایت های شرکت از بازنشستگان و کارگران مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط بازار سرمایه و جذابیت های مربوط به عرضه سهام به نظر می رسد بهترین موقعیت در این اقدام در سال جاری باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریعتر مصوبه واگذاری بخشی از این سهام ابلاغ شود و به عنوان اقدام خوب صورت گیرد.

پورابراهیمی گفت: در بحث ابهاماتی در شرکت دالاهو بود امیدواریم توضحیات برای کارگران و مسئولان استان قانع کننده باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: این کار به شفافیت اطلاعات بیشتر، نظارت کارگران، مدیران و بازنشستگان و بر عملکرد و شفاف شدن فعالیت های شرکت زغالسنگ کمک می کند.

وی از توجه صورت گرفته به درخواست موضوع شفافیت و حضور نمایندگان صندوق فولاد قدردانی و عنوان کرد: مشکلات مربوط به زغالسنگ فقط مربوط به دالاهو نیست، موضوعات طرح طبقه بندی مشاغل و مباحث مسکن و دیگر حمایت ها در دستور کار باید قرار گیرد.

یک سال تاخیر در آغاز به کار آبنیل شمالی

پورابراهیمی آغاز فعالیت های جدید معادن را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: طبق توافق وزیر باید آبنیل شمالی سال گذشته عملیاتی می‌شد که حتما باید برنامه زمانبندی آن عملیاتی شود در غیر این صورت سوال ما از وزیر تعاون در خصوص عدم ایفای تعهدات شرکت زغالسنگ برای افزایش میزان درامدزایی و کمک به کارگران و بازنشستگان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

موافقت برای عرضه سهام ترجیحی شرکت دالاهو به کارگران شرکت زغالسنگ

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت دالاهو طبق صحبت ما ۱۰۰ درصدی است، پیشنهاد داریم که سهام آن برای حمایت از کارگران با قیمت ترجیحی عرضه شود.

به گزارش ایسنا، حسین حمیدیان مدیرعامل دالاهو گفت: این شرکت ۱۰۰ درصد مربوط به صندوق فولاد است و قرار است سهام شرکت های  زغالسنگ طبس، شرکت مواد معدنی نسوز اذر، فولاد خراسان، سنگ آهن مرکزی بافق و زغالسنگ کرمان در داخل آن قرار گیرد و از طریق فرابورس عرضه شود.

وی عنوان کرد: همه اقدامات ما در راستای افزایش منافع کارگران و بازنشستگان به عنوان ذینفعان این مجموعه است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48328
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.