تضمین عدم‌تغییر در روند شرکت زغال‌سنگ با ورود به بورس

جلسه شفاف‌سازی وضعیت خصوصی‌سازی شرکت زغال‌سنگ صبح امروز در فرمانداری زرند برگزار و به دغدغه‌های کارگران در رابطه با واگذاری زغال‌سنگ به بخش خصوصی پاسخ داده شد.

در هفته‌های گذشته صحبت‌ها و شایعات زیادی مبنی بر واگذاری شرکت زغال‌سنگ به بخش خصوصی انجام شد.

کار تا جایی ادامه یافت که دوشنبه یکم اردیبهشت  حدود 3 هزار کارگر در سه شهر راور، کوهبنان و زرند در اعتراض به خصوصی سازی تجمع کردند.

پس‌ازاین تجمع و اعلام صبر کارگران تا روز جهانی کارگر برای پاسخگویی و شفاف‌سازی مسئولان، بررسی مشکلات زغال‌سنگ به جلسه شورای تأمین استان کشیده شد.

جلسه‌ای که صبح روز شنبه پنجم اردیبهشت با حضور تمامی مدیران ارشد استانی در استانداری کرمان برگزار  و مصوب شد جلسه شفاف‌سازی وضعیت خصوصی‌سازی شرکت زغال‌سنگ سه شنبه در 3 شهرستان زرند کوهبنان و راور برگزار شود.

در حالی که  قرار بود جلسه شفاف‌سازی وضعیت خصوصی‌سازی شرکت زغال‌سنگ در هر سه شهرستان راور کوهبنان و زرند برگزار شود صبح امروز سه شنبه 9 اردیبهشت این جلسه تنها در فرمانداری زرند برگزار شد.

در جلسه امروز نماینده مردم کوهبنان و زرند، مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ، مدیرعامل شرکت دالاهو، نماینده صندوق بازنشستگان شرکت فولاد، جمعی از مسئولان شهرستان و استان و نمایندگان کارگران حضور داشتند.

حمیدیان مدیرعامل شرکت دالاهو توضیح داد که دالاهو شرکتی زیرمجموعه صندوق فولاد است، برای این که بخشی از مشکلات صندوق بازنشستگان را احیا کند، که این کار با ورود به بورس انجام می‌شود.

به گفته نماینده کارگران زغال‌سنگ خواسته‌های کارگران در این جلسه محقق شد.

بر این اساس مصوب شد ازآنجایی که شرکت دالاهو زیرمجموعه صندوق فولاد است، شرکت زغال‌سنگ به‌هیچ‌عنوان از زیر نظر صندوق بازنشستگان خارج نشود.

دیگر مصوبه جلسه این بود که باوجود طرح طبقه‌بندی هیچ تغییری و درروند شرکت زغال‌سنگ پیش نخواهد آمد.

مصوب شد امنیت شغلی که یکی دیگر از دغدغه‌های کارگران زغال سنگ بود تأمین و خللی در امنیت شغلی کارگران پیش نیاید.

همچنین واگذاری بخشی از سهام زغال‌سنگ به دالاهو هیچ گونه ضرر و زیانی برای کارگران نخواهد داشت.

زمانی نماینده کارگران می‌گوید: قرار شد هیئت مدیره زغال‌سنگ بخشی از سهامی که وارد بورس می‌شود را به کارگران داده و خود کارگران سهام را بخرند.

گلایه دیگر نماینده کارگران از عدم پیگیری مصوبات جلسه شورای تأمین بود که وی گفت: بدقولی باعث بی‌اعتمادی بین کارگران و مسئولان می‌شود، امیدواریم با پیگیری مسئولان تمامی خواسته‌های مصوب در جلسه شورای تامین محقق شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48279
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.