تخصیص بیش از 2500 میلیارد تومان برای مشارکت خیرین در ساخت مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای مشارکت خیرین در کشور تخصیص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده؛ احمد اسکندری‌نسب در جلسه شورای آموزش و پرورش نگاه ملی و تحول منطقه‌ای را شعار هفته شورا‌های آموزش و پروش اعلام کرد و گفت: در سال‌های اخیر تحولات خوبی در ورود خیرین به حوزه آموزش و پرورش شاهد بودیم.

وی افزود:  ۲۰۰ کلاس درس در دی‌ماه امسال توسط خیرین در استان کرمان کلنگ‌زنی شده و همچنین در هفته گذشته عملیات احداث ۹۲ کلاس درس توسط بخش دولتی با نام شهدای مقاومت آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای مشارکت خیرین در کشور تخصیص داده شده به‌طوری‌که اگر خیری ۳۰ درصد هزینه‌های ساخت را متقبل شود، مابقی آن توسط دولت پرداخت می شود.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه در شهر کرمان فضا‌های زیادی در حال ساخت است، گفت: هزار و ۱۷۰ کلاس در سطح استان کرمان بالای ۳۵ دانش‌آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد که مرکز استان در صدر آن‌ها قرار دارد به‌گونه‌ای‌که در شهر کرمان از هم اکنون مردم نگران ثبت‌نام فرزندانشان برای مهرماه سال‌آینده هستند و باید این دغدغه در شهر کرمان رفع شود.

وی لزوم توسعه کشور را در گرو توسعه آموزش و پرورش دانست و افزود: توسعه پایدار در گرو توسعه انسانی است و جامعه‌ای که می‌خواهد در مسایل اقتصادی، فرهنگی، علمی وغیره مانور بدهد مستلزم تربیت دانش‌آموزان خلاق و پویاست و مدرسه‌ها باید با نشاط، خلاق و پویا زمینه‌ساز این مهم باشند.

اسکندری نسب مدرسه محوری را یکی از راهکار‌های پویایی مدارس برشمرد و بیان کرد: آمادگی داریم فضای مدارس را به سمت فضای تربیتی، ورزشی، فراگیری احکام شهری و … برای تمامی اقشار جامعه سوق دهیم تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های دیگر جایگاه مدرسه را به صورتی تعریف کرده که این مهم را دنبال کنند.

اسکندری‌نسب با اشاره به قانون تبدیل به احسنت کردن فضا‌های آموزش و پرورش به کاربری تجاری و با اعلام این خبر که طی امسال۳۱۰ پروژه نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش فعال شده است، اظهار داشت: حدود ۵ کیلومتر از فضا‌های آموزشی آموزش و پروش در استان کرمان بَر تجاری دارند که می‌تواند نجات دهنده سیستم آموزش و پرورش در استان کرمان باشند که می‌توانیم با مشارکت دیگران از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40507
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.