تدوین طرح جامع شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی جیرفت

احمد امینی‌روش گفت که تیمی از پژوهشکده دانشگاه صنعتی شریف برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان و نوع بافت اجتماعی مردم از امروز ۱۸مرداد کار خود را آغاز کرد.
وی افزود که این طرح بر مبنای توسعه اشتغال پایدار در روستاها و با اولویت تولید و اشتغال برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آغاز شد و مرحله اول این طرح تا ۱۵ روز دیگر به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه این نقشه در راستای دسترسی به سند چشم‌انداز توسعه تدوین می‌شود ادامه داد که شناسایی ظرفیت‌های نسبی و مطلق روستاها، نحوه دریافت تسهیلات در روستاها و بسترسازی برای بازیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از دیگر اهداف تهیه این نقشه است.
فرماندار جیرفت خواستار همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در تدوین و عملیاتی شدن این طرح شد و گفت که دستگاه‌ها برای تحقق این هدف باید آمار و ارقام دقیقی به کارشناسان ارایه دهند.
وی گفت که جنوب استان با توجه به اقلیم متفاوتی که نسبت به دیگر جاهای کشور دارد می‌تواند بیش از این مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.
فرماندار جیرفت گفته صنایع دستی، فرش اسفندقه، کشاورزی، شیلات و گیاهان دارویی از ظرفیت های خوب این شهرستان محسوب می شوند که بایستی به خوبی شناسایی و در این طرح جانمایی شود.
امینی روش فراهم کردن بازار فروش محصولات روستایی را مهمترین عامل در حمایت از اقتصاد روستایی بیان کرد و افزود که تولیدات مردم روستایی باید به محض تولید، خریداری شوند تا آنها دغدغه فروش را نداشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13324
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.